ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت جهانی اینترنت پرسرعت 20 درصد افت کرد

| جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۸۷، ۰۵:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس گزارش یک موسسه‌ی تحقیقاتی قیمت برای سرویس‌های اینترنت پرسرعت محلی از آغاز سال جاری میلادی به طور جهانی ‌٢٠ درصد کاهش یافت.

به گزارش (ایسنا)، طبق گزارش Point Topic، بزرگ‌ترین کاهش قیمت مربوط به اینترنت پرسرعت DSL برروی خطوط تلفن بوده که متوسط قیمت ماهانه‌ی آن از حدود ‌٦٧ دلار در سه ماهه‌ی نخست به ‌٥٣ دلار در سه ماهه‌ی سوم سال ‌٢٠٠٨ رسید.

با این حال کاهش قیمت اندکی در آمریکا که در آن قیمت‌ها ثابت بوده و پیش از این پایین‌تر از متوسط جهانی بودند صورت گرفته است.

آمریکایی‌ها ‌١٦ دلار برای به ازای مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود می‌پردازند که بسیار پایین‌تر از متوسط قیمت ‌٤٦ دلار در خاورمیانه و آفریقا به شمار می‌رود.

با این حال DSL در اروپا و در آسیا اقیانوسیه که مردم ‌٨٠/٣ دلار به ازای هر مگابیت می‌پردازند ارزان‌تر است.

خدمات اینترنت کابلی با سرعت یکسان سابقا در آمریکا ارزان‌تر از اروپا بود اما با توجه به این که اپراتورهای اروپایی سرعتشان را بالا برده و قیمت‌ها را پایین آورده‌اند این وضعیت برعکس شده است. اپراتورهای آمریکایی نیز سرعتشان را بالا برده‌اند اما تغییری در قیمت‌ها نداده‌اند.

  • ۸۷/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">