ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لایحه حفاظت از داده‌ها و حریم شخصی شهروندان ایران که فردا به هیأت دولت ارسال می‌شود، تمام سرویس‌دهندگان ایرانی و خارجی که اطلاعات شهروندان ایرانی را نگهداری می‌کنند ، مؤظف به تأمین امنیت داده‌های کاربران می‌کند.

به گزارش فارس، لایحه صیانت از داده‌های شخصی با حضور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نخستین روز نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره توضیح داد: تاکنون قانونی درباره سرویس‌های فضای مجازی که به سرعت در حال رشد هستند، نداشتیم در حالیکه این سرویس‌ها اطلاعاتی از شهروندان ایرانی ثبت و ضبط می‌کنند و امکان پیگیری نیز وجود نداشت.

وی افزود: کاربرد این قانون فقط در سرویس‌های داخلی نیست بلکه در تمامی سرویس‌هایی که اطلاعات کاربران ایرانی را نگهداری می‌کنند استفاده خواهد شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین اعلام آمادگی کرده‌ایم تا با کمیسیون اروپا نشست‌های مشترکی در این باره داشته باشیم و این قانون زیرساخت اصلی حقوق شهروندان ایرانی در فضای مجازی است. 

آذری جهرمی ادامه داد: اخیراً نیز اتحادیه اروپا قوانینی منتشر کرده که هر کشوری به شهروندان اروپایی خدمت می‌دهد باید از این قوانین تبعیت کند.

به گفته وی، این لایحه فردا به دولت ارسال می‌شود و پس از رونمایی از طریق وب‌ سایت وزارت ارتباطات در دسترس عموم است.

آذری جهرمی تأکید کرد: این قانون نه تنها مربوط به پیام‌رسان‌ها است بلکه مربوط همه سرویس‌هایی است که با اطلاعات شهروندان سروکار دارند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه نقد لایحه هنوز باز است.

وی از تدوین چهار لایحه دیگر مرتبط با این موضوع خبر داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">