ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماجرای مرگ فیل نر قوی

| دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - برخی از مسوولان ICT را اگر مدتی زیر نظر بگیرید، آنچنان سرگرم سخنرانی و افتتاح و سفر و آماردهی و شرکت در جلسات مختلف هستند که گاه شاید به شک بیفتید که آیا ما زیاده خواه هستیم؟

چشمانمان پیشرفت‌ها را نمی‌بیند؟ تعدیل نیروهای کاری شرکت‌ها از سر طمع‌ کارفرمایان برای زدن پول بیشتر به جیب است یا شاید دارند روبات‌ها را به کار می‌گیرند که شاهد اخراج کارکنان هستیم!

هفته گذشته یکی از مدیران دولتی در یک گروه تلگرامی آماری از وضعیت فاوای کشور می‌داد به این شرح که هم اکنون تعداد 187 مرکز رشد و 37 پارک علم و فناوری و پنج کریدور علم و فناوری و حدود 9 شهرک علمی و فناوری و 14 شتاب‌دهنده و 33 شرکت سرمایه‌گذار جسورانه و تعدادی فرشتگان کسب‌وکار و تعدادی تأمین‌کننده سرمایه جمعی تشکیل شده است و با مشارکت بخش خصوصی یک جهش بزرگ به وقوع خواهد پیوست.

کمی قبل‌تر از این اظهارات و در همان گروه تلگرامی چندین مدیر بخش خصوصی داشتند از وضعیت وخیم کسب و کارشان می‌گفتند. این که چه مشکلاتی گریبانشان را گرفته، این که با بحران نیروی کار مواجه هستند، این که سال‌ها وضعیت معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی‌شان هنوز محقق نشده، این که هنوز حتی در سفرها و جلسات تصمیم‌گیری به بازی و مشورت گرفته نمی‌شوند، اینکه برخی از آنها در آستانه ورشکستگی هستند، اینکه برخی از آنها خانه‌نشین شده‌اند، اینکه رقبای خصولتی، رانتی و بانکی آنها در حال بلعیدن همه چیز هستند، اینکه با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند و ...

نمی‌دانم این تناقضات را چگونه می‌توان جمع‌ کرد تا این که یاد چیزی افتادم که چند روز قبل دیدم. شبکه مستند داشت فیل نر و قوی را نشان می‌داد که همچون مهاجرت‌های مرسوم در دنیای وحش، با قدرت و توان زیاد و به تنهایی در حال گریز از خشکسالی حاکم بر محل زندگی خود و یافتن نقاط پر آب و سبز بود.

راوی مستند می‌گفت اما این فیل نر با تمام توانی که دارد زیاد زنده نخواهد ماند و بعد سکوت کرد. (کنجکاو شدم که جریان چیست؟) بعد دوربین که از آسمان فیل را زیر نظر داشت، بالا و بالا و بالاتر رفت تا آنجا که فیل نر به اندازه یک مورچه کوچک شد، سمت راست تصویر گروه دیگری از فیل‌ها در حرکت بودند و سمت چپ، فیل نر.

راوی بعد از آن سکوت طولانی گفت، چون این فیل نر جدا از گروه خود و در مسیر اشتباهی در حرکت است.

نمی‌دانم چرا و چطور فیل‌ نر از گروه خود و سایر فیل‌های با تجربه که راه‌بلد بودند، جدا مانده بود، اما فیل نر قوی به تصور خود داشت به سمت درست یعنی برهوت! می‌رفت و سایرین نیز در تلاش برای بقای خود به سمت دیگر. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۱۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">