ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - با سپاس و ستایشِ خداوند متعال و دورد بر پیامبران الهی که پیام آوران صلح و دوستی, عدالت و خیر خواهی برای بشریتند. خداوندا به ما توفیق عنایت فرما تا راه آنان را دنبال کنیم و در چنین مجامع مهمی در راه توسعه, عدالت و بهره مند سازی همه انسانها از نعمات تو گام بر داریم.
آقای رئیس,

عالی جنابان,

هیئت های محترم نمایندگی,

خانمها و آقایان.

اجازه دهید با تبریک انتخاب جنابعالی به ریاست چنین جلسه مهمی, مراتب قدردانی عمیق خود را به مردم و دولت تونس به واسطه میهمان نوازی گرمی که به اینجانب و هیات همراه از بدو ورود به کشور زیبای تونس ارائه شده است تشکر کنم.

توسعة ارتباطات و فناوری اطلاعات از الویت های خاصی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. با اجرای سه برنامه پیاپی پنج ساله توسعه, توانسته ایم گام مهمی در ایجاد زیر ساخت های مناسب مخابراتی برداریم و تا پایان برنامه چهارم توسعه, ضریبِ نفوذِ تلفن ثابت را به50 درصد و همراه را به 35 درصد و اینترنت را به حداقل 30 درصد برسانیم.
آقای رئیس

رویکردِ منعطف و واقع گرایانه در فرآیند آماده سازی این اجلاس در حقیقت پدیده ای منحصر به فرد است که توانسته امکانِ مشارکت تمامی ذینفعان را فراهم آورد.
افزایش شکاف دیجیتالی در شرایطی که کاهش این فاصله می بایست با ایجاد مکانیزم های مناسب حاصل گردد, آینده مبهمی را برای ایجادِ یک جامعة اطلاعاتی رقم زده است که می تواند منجر به دنیای یک قطبی نا متوازن با تمامی عواقب سوء آن گردد.

هم اکنون فرصتی تاریخی برای تمامی دوستداران صلح و ناظران صادق حقوق بشر جهت کمک به جوامع نا امید و محروم پدیدار گردیده است تا از طریق رویکردی مبتنی بر همکاری و مساعدت همگانی, این جوامع را برای بهره برداری از ظرفیت های مادی ناشی از اقتصادِ جدید با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات یاری نماید. به منظور کاهش آلام بشری, جامعه بین المللی می بایستی گفتار و تعهدات را به عمل تبدیل کند. و این مهم تنها از طریق اتخاذِ رویکردی جامع, عدالت محور و غیر تبعیض آمیز جهت دسترسی به ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر می گردد.

تحمیل موانع دیجیتالی جدید, تنها می تواند مردم جهان را از فوائد بسیار ارتباطات و فناوری اطلاعات محروم سازد. نسل های آینده تلاش های ما در این اجلاس را برای دستیابی به نتایج ملموس در حوزة کاهش و رفع شکاف دیجیتالی مورد قضاوت قضات قرار خواهند داد.
آقای رئیس

اکنون که اراده جهانی بر شفافیت, دمکراتیک و چند جانبه بودن حاکمیت اینترنت تعلق گرفته است, ما باید مکانیزم های ضمانتی کافی جهت دسترسی برابر و ارزان و ارتقاء فرصت های برابر برای مشارکت در کلیه شبکه های دانش و اطلاعات را فراهم آوریم. تلاش های مستمر و سرمایه گذاری های جامعه جهانی در توسعه و گسترش اینترنت نباید موردِ اغماض قرار گیرد. زیرا اینترنت امروز به "تسهیلاتی جهانی" تبدیل شده است که تعلق به همة جوامع بشری دارد. لذا این حق مسلم همة کشورهاست که در حاکمیت آن مشارکت داشته باشند. چگونه می توان اطمینان داشت که در شرایط سختِ رقابت های اقتصادی, سیاسی, علمی و حتی فرهنگی, حقوق دیگر کشورها دستخوشِ اِعمال سلیقه تنها یک محدوده جغرافیائی خاص که می خواهد حاکمیت مطلق اینترنت را در دست داشته باشد نگردد؟ این مهم می باید به عنوانِ یکی از مهمترین دغدغه های جامعه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

توسعة ارتباطات و فناوری اطلاعات مردم جهان را قادر به مشاهدة بی عدالتی ها و تضییعِ حقوق بشر در اقصی نقاط دنیا نموده است که برای ایشان فرصت قضاوت در خصوص چنین رخدادها را فراهم آورده است. ما بر این باوریم که تعاملات گسترده و تبادلات فرهنگی در میان ملل جهان یقیناً به افزایش آگاهی ها و درکِ بهترِ برابریِ واقعیِ حقوق بشر و آزادی بیان خواهد انجامید. کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان بی پروا و بصورتِ غیر قانونی از پخش صدا و تصویر مللِ مظلوم جلوگیری می نمایند در حالیکه دستِ طرفدارانِ خود را برای انتشار هرگونه دروغ پراکنی باز می گذارند.
در پایان آقای رئیس

ضروری می دانم بر نکات زیر تاکید ورزم

1ـ اصولِ مورد توافق در اجلاس سران جامعة اطلاعاتی می باید از طریق ایجاد مکانیزم های اجرا و پیگیری محقق گردند و امیدواریم سازمان ملل در راستای انجام این مهم از هیچ کوششی فرو گذار ننماید.

2ـ تغییر در ساختار حاکمیت اینترنت در جهت ایجادِ نظامی مشارکتیِ مشروع و پاسخگو تحتِ نظارتِ بین المللی ضروری می نماید.

3ـ مشارکت فعالِ کلیه دولتها و طرفهای ذینفع در جامعة اطلاعاتی برای ترسیم طرحهائی در جهتِ کاهشِ شکاف دیجیتالی و به خدمت گرفتنِ ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه, تنوع فرهنگی و در نتیجه ارتقاء و حمایت از صلح و امنیت بین المللی می باید تضمین گردد.

4ـ اصولِ "عدالت" و "دسترسیِ غیر تبعیض آمیز" به تمامی دستاوردهای مثبتِ جامعة اطلاعاتی می باید همیشه مد نظر جامعة جهانی قرار گیرد چرا که عمارت بلندِ دانش میراث بشریت است.

آقای رئیس از شما متشکرم.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">