ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس قوانین را با هوش مصنوعی تنقیح می‌کند

| دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم تهران بهترین راه تنقیح قوانین را استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای اطلاعات فناوری دانست.
مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، انباشت قوانین را نیازمند تنقیح آن دانست و گفت: در زمان های خاص، قوانینی با اولویت هایی به تصویب رسیدند که در حال حاضر اولویت نبوده و بعضا دست و پاگیر شده اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین قوانینی در کشور داریم که طی چند دهه در یک موضوع خاص به تصویب رسیده و موجب تضاد و تعارض با یکدیگر شده اند که تمامی آنها باید تنقیح شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه در زمان اجرا متوجه قوانین مورد نیاز و قوانین زائد می شوند، عنوان کرد: برای مثال در حوزه فضای مجازی قوانینی در دولت و قوه قضائیه داریم که ممکن است در تضاد با یکدیگر باشند و از سوی دیگر هنوز نیاز به قانون در این حوزه موجود است که همه اینها نیازمند تنقیح قوانین است.

رضاخواه ادامه داد: لازم است برای تنقیح، مجموعه قوانینی که طی چند دهه گذشته تصویب شده اند تجمیع شده و تصمیمی برای آنها گرفته شود چرا که از کارآمدی درآمده اند.

وی در ادامه دسته بندی قوانین جهت تنقیح را نیز کاری بسیار بزرگ دانست و افزود: مجلس رویکرد هوشمندسازی و کارآمدسازی دارد لذا تلاش داریم بدون روش دستی و با استفاده از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی به سمت تنقیح قوانین حرکت کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت در جاهایی به علت تعارض منافع تلاش کرده به تنقیح وارد نشود، خاطرنشان کرد: مجلس تلاش دارد تنقیح قوانین را با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی انجام دهد و این کار را آغاز کرده است.

  • ۰۰/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">