ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس وزیر ارتباطات را استیضاح می‌کند

| چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۳۸۴، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به نقش مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر تا افزایش ظرفیت و امکانات شبکه تلفن‌همراه، واگذاری نمی‌تواند انجام شود و در غیر این صورت مجلس ابزار قانونی خود را در قالب نشست‌های کارشناسی، تذکر، سؤال و در نهایت استیضاح به کار می‌گیرد.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات و ارتباطات و نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان این مطلب افزود: در واقع توصیه ما این بود که ثبت‌نام سری جدید تلفن‌همراه انجام نشود و تا زمانی که ظرفیت و امکانات شبکه افزایش پیدا نکرده و کیفیت فعلی شبکه تلفن‌همراه در شهرهای بزرگ و تهران بهبود نیافته، صلاح نیست واگذاری جدیدی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود هفت میلیون، مشترک تلفن‌همراه وجود دارد و بعد از عید پیمانکاران باید ظرفیت را برای پنج میلیون کاربر دیگر فراهم کنند. این در حالی است که توجیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره واگذاری‌های جدید این است که اولاً باید طبق تکلیف برنامه توسعه چهارم، ضریب نفوذ تلفن‌همراه را به 35 درصد برساند و دوم اینکه پیمانکاران مناقصه موسوم 52/83 در رابطه با انتخاب پیمانکاران برای افزایش ضریب نفوذ تا پنج میلیون کاربر، انتخاب شده‌اند و با استناد به مجوز شورای اقتصاد شروع به کار کرده‌اند.

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن ضمن اشاره به استدلال‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به دو نکته و استدلال اشاره شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظر مجلس شورای اسلامی نیز این است که این 35 درصد نفوذ تلفن‌همراه که نباید فقط توسط بخش دولتی ایجاد شود و اپراتور دوم و تلفن اعتباری تالیا نیز هر کدام می‌توانند در توسعه نفوذ تلفن‌همراه در کشور سهمی داشته باشند.

رییس کمیته مخابرات و ارتباطات با اشاره به زیمنس، نوکیا و اریکسون به‌عنوان برندگان مناقصه 700 میلیون دلاری تأکید کرد: به گفته وزارت ICT برندگان مناقصه کارشان را برای نصب BTS‌ها، افزایش ظرفیت و امکانات مربوط به سوییچ و فراهم کردن کلیه امکانات لازم، آغاز کرده‌اند و متعهد شده‌اند تا زمان واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی جدید، امکانات لازم فراهم و به موازات افزایش ظرفیت تلاش می‌شود کیفیت هم ارتقا یابد و فقط در این صورت است که واگذاری انجام می‌شود.

  • ۸۴/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">