ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل پست با اعلام نهایی شدن موضوع پهپاد پستی گفت: تفاهم نامه پژوهشگاه فضایی با شرکت پست دارای 5 بند است که یکی از آنها ساخت پهپاد پستی است. 
فناوران - وی گفت: هم اکنون پژوهشگاه فضایی پهپاد پستی  ساخته شده که تا سقف 5 کیلوگرم امکان جابه جایی کالا را دارد. وی ادامه داد: به دلیل محدودیت های ویژه تهران، هنوز نتوانسته ایم مجوز پرواز این پهپاد را در تهران اخذ کنیم، از این رو، برنامه پرواز این پهپاد بین کیش و بندرعباس در حال پیگیری است. 
وی در پاسخ به این سوال که پیش از این دانشکده پست و مخابرات یک پهپاد پستی ساخته بود که مورد استفاده قرار نگرفت، گفت: پهپاد جدید ساخته شده به وسیله پژوهشگاه فضایی، کامل تر و به روزتر است و پژوهشگاه فضایی در این زمینه تخصص دارد.

 

 حمل کنندگان کالا باید مجوز بگیرند
وی در واکنش به ورود اپلیکیشن های اینترنتی حمل و نقل به بحث جابه جایی کالا گفت: تمامی فعالان بخش خصوصی که در بازار حمل و نقل کالا فعالیت می کنند یا باید از اپراتور خصوصی یا از شرکت پست مجوز فعالیت داشته باشند.
مهری درباره تعیین تکلیف فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه پست از جمله اپلیکیشن های ارسال بسته و پیک های موتوری گفت: طبق مقررات تا یک سال پس از ملی شدن شرکت پست، یک یا دو اپراتور پستی خصوصی باید وارد بازار شوند. 
وی گفت: اخیرا شرکت پستی تیپاکس مجوز فعالیت پستی گرفته که طبیعتا رقابت در این حوزه بین ما و بخش خصوصی وجود خواهد داشت، اما به دنبال هم افزایی نیز هستیم. 
وی گفت: فعالان پستی در بخش خصوصی ظرف یک سال یا باید با یکی از اپراتورهای جدید پستی کار کنند یا از شرکت پست مجوز بگیرند که چون تا این لحظه هنوز اپراتورهای جدید پستی کاملا وارد نشدند، فعلا در این باره اعمال مقررات نمی شود، اما درنهایت، فعالان بخش خصوصی حتما یا باید زیر چتر یکی از اپراتورهای دارای مجوز باشند یا اجازه فعالیت نخواهند داشت. 
  • ۹۶/۰۵/۲۴

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">