ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراسم تجلیل از "یونس شکرخواه"

| شنبه, ۳ تیر ۱۳۸۵، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

مراسم تجلیل از یونس شکرخواه - مدرس ارتباطات - به‌مناسبت ‌٥٠ سالگی او، عصر دیروز - جمعه - در تهران برگزار شد.
به گزارش (ایسنا)، در این مراسم که با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران و استادان روزنامه‌نگاری در کافه تیتر برپا شد، ابتدا متن نوشتار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی‌ درباره‌ی شکرخواه خوانده شد که در آن آمده بود: «جوان موقر، آرام و آگاهی را که دیروز در کیهان دیدم که شور جوانی و نشاط زندگی را در خدمت دانستن و دانا کردن و آفریدن و فراخواندن به پیشرفت گرفته بود، امروز با پشت سر گذاشتن نیم قرن پر تلاش و پر بار سرمایه گرانسنگ فرهنگ و دانایی کشور و مردمی است که بیش از هر زمان دیگر به آگاهی و بیداری و امید برای رسیدن به اهداف والایی که انقلابش پیش چشمش نهاده بود نیاز دارد و شکرخواه عزیز از جمله قهرمانان بی ادعا و متواضع عرصه بیدارگری و امید است.
یونس شکرخواه که عالم است و هنر را می‌شناسد و راز و رمز پایداری و اعتلای میهن و ملت می داند، تواضع مثال‌زدنی خود را با متانت توام کرده است تا الگویی باشد برای همه آنان که باید با استواری در عین شکیبایی راه پر سنگلاخ به سوی سربلندی را طی کنند.
شکرخواه را بزرگ می‌دانیم و نام او را بزرگ می‌داریم تا ایمان خود را به راستی و خدمتگزاری به مردم و پاسداری از ارزش‌های اصیل دینی و فرهنگی و انسانی نشان دهیم؛ در هنگامه‌ای که دروغ و تزویر و گزافه گویی و فریب، دین و دنیای مردم را با تهدید جدی مواجه کرده است.
شکرخواه را می ستاییم چون ستایشگر معرفت، هنر، تعهد و حرمت انسان هستیم و این همه را برای ملت بزرگی می خواهیم که بیش از یک سده است که آزادی ،استقلال و پیشرفت را فریاد می‌زند و هیچگاه در مسیری که انتخاب کرده است به بن بست نخواهد رسید و ثابت خواهد کرد که وقتی قومی و ملتی زندگی را برگزید سرنوشت را نیز رام و آرام خواهد کرد و چنین باد!»
سپس هر یک از استادان، همکاران و هم دوره‌یی‌های وی به بیان فضایل علمی‌، اخلاقی و خاطراتی که در دورانی با او داشتند پرداختند.
همچنین یونس شکرخواه در پایان این مراسم گفت: همانند هزاران آدم دیگر نقاط ضعف و قوت‌های خودم را دارم و سعی کردم زندگی عادی‌ام را حفظ کنم، من همیشه یاد گرفته‌ام از انتها به زندگی نگاه کنم.
او با اشاره به این‌که سرمایه‌ام در این ‌٥٠ سال زندگی، دوستانم هستند،‌ خاطرنشان کرد: اگر سعی کنیم دیگران را از خودمان ببینیم، زندگی بسیار دوست‌ داشتنی و شیرین می‌شود.
سایتی که به‌همین مناسبت برای شکرخواه راه‌اندازی شده است، نیز در این مراسم معرفی شد.
این سایت به آدرس http://www.shokrkhah.com ازبخش‌هایی چون: فعالیت‌های حرفه‌یی، فعالیت‌های بین‌المللی، زندگی‌نامه، به‌روایت تصویر، از نگاه دیگران، کاریکاتور، ورود دانشجویان و سایر بخش‌های دیگر تشکیل شده است.
در مطلبی از شکرخواه در این پایگاه، پس از تشکر از برپاکنندگان مراسم و سایت، آمده است: «...هستند کسانی که سال‌های عمرشان بسیار پربارتر از من و امثال من است و خود من برای حضور در مراسمی که باید به‌حق برای آن‌ها صورت بگیرد، ثانیه‌شماری می‌کنم».

  • ۸۵/۰۴/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">