ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراسم قربون هم دیگه بریم

| يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

چند وقتی هست که بازار برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و افتتاحات تو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق خوبی گرفته. البته خدا رو شکر ما از این نظر هیچ وقت تو کشور نه تنها دچار کمبود نبودیم بلکه حتی بعضیا می‌گن ما رکوردهای جهانی هم می‌تونیم ثبت کنیم.
تو یه نمونه یکی از کارای روزمره خود من این شده که بشینم اخبار مربوط به همایش‌ها و مراسم‌هایی که برام ایمیل می‌شه رو پاک کنم. اینقدر ایمیل میاد که فکر کنم از تعداد اسپم‌ها هم داره جلو می‌زنه.
خلاصه انگار ترمز برگزاری همایش‌ها رو کندن و انداختن دور. اما چیزی که روی اعصاب من هست سه چیزه.
اول این که الان مثلا موضوع اینترنت چیزها رو بورس هست و شبانه روز همایش و برنامه‌هایی داره برگزار می‌شه که هر کدوم با یک کلمه جابجایی تو عنوان با هم فرق دارن. مثلا "اینترنت اشیاء بایدها و نبایدها" یا "اینترنت اشیاء و قوانین و مقررات" یا "اینترنت اشیاء و ما" و کلی از این چیزا.
خب حالا منو که اصولا نمی‌رم، اما بعد که ایمیل دعوت به همایش رو پاک می‌کنم، چند روز بعد منتظر ایمیل بعدی هستم که همایش اینترنت اشیاء و غیره برگزار شد. منم از روی فضولی خبر رو باز می‌کنم و می‌بینم یه عالمه حرف توش زده شده که همشون شبیه به هم هستن و از همه بدتر همشونم تو اینترنت مثل ریگ بیابون پیدا میشه. این اولین چیزی هست که روی مخ منه.
دوم این که یه سری از این همایش‌ها و مراسم‌ها نه تنها هیچ چالش و مساله‌ای توش وجود نداره، بلکه صرفا به منظور قربون هم دیگه رفتن برگزار می‌شه. مثلا هزار جور مشکل و مساله داریم تو کشور بعد سخنرانا یکی یکی میرن بالا و میگن با تشکر از فلان مقام و همکار و شرکت و سخنرانای قبلی و ... بعد هم میان پایین و منتظر می‌شن تا نفر بعد بره بالا و قربون اونا بره.
حالا من نفهیدم خب همایشی که توش همه با هم همکار و همدست هستن، بعد هم همه چیز خوب پیش رفته، شما هم که دارید قربون همدیگه می‌رید و 99 درصد جمعیت هم کارمندای خودتون هستن، خب اصلا چه نیازی به برگزاریش هست؟
و اما سومین چیزی که روی مخ من هست و نمی‌تونم درکش کنم اینه که حضاری که به این همایش‌ها می‌رن نمی‌دونم دقیقا فازشون چی هست. خب یه سری مجبور هستن اداره رو تعطیل کنن و برن، اما اونایی که مجبور نیستن چرا می‌رن؟ خب عزیزم اطلاعاتی که تو این همایش‌ها ارایه می‌شه به خدا همش تو اینترنت هم هست.
عزت زیاد
آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">