ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل بورس تهران گفت: اخذ ۵ درصدی مالیات از عایدی سرمایه سهامداران و سپرده‌های بانکی در سال جاری عملیاتی نخواهد بود و تصویب نهایی آن به تصمیم مجلس بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صحرایی امروز در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: معافیت مالیاتی معاملات سهم در بازار سهام در مقررات اقتصادی کشور وجود دارد و مالیات فروش سهام به میزان نیم درصد اعمال می شود اما در لایحه جدیدی که به مجلس ارائه شده، مقرر گردیده تا مالیات بر عایدی سرمایه گذاری به میزان ۵ درصد از معاملات سهام اخذ شود.

مدیرعامل بورس تهران افزود: البته باید توجه داشت که هیچ مالیاتی از سود معاملات سهام و سپرده های بانکی تا پایان امسال از سهامداران اخذ نخواهد شد.

در دوران اختلال اینترنت مردم به کارگزاری ها رجوع کنند

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه در روزهای کنونی که کشور با اختلالاتی در اینترنت روبرو است، مردم می توانند برای انجام معاملات خود به کارگزاری ها مراجعه کنند و بر این اساس راه های جایگزینی پیش روی سهامداران قرار داده شده تا بتواند از آن طریق به معاملات ادامه دهند.

صحرایی با بیان اینکه تقسیم سود در مجامع شرکت ها تنها مختص ایران است، خاطرنشان کرد: البته گام هایی برای کاهش تقسیم سود در مجامع شرکت ها برداشته شده به نحوی که سود تقسیمی در مجامع شرکت ها از ۷۵ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

میانگین سود هر سهم در نیمه اول ۴۱۰ ریال

صحرایی با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی امسال سود خالص ۸۲ میلیارد تومان در بورس تهران بوده است، گفت: این رقم در سال ۹۷ معادل ۸۹ میلیارد تومان و در ۶ ماهه همان سال ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از محل سود انباشته، ۳۳ درصد افزایش سرمایه در بورس تهران صورت گرفته است، تأکید کرد: سود هر سهم در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ معادل هر سهم ۱۴۲ ریال بوده که در سال ۹۷ به ۴۴۶ ریال و در ۶ ماهه اول سال ۹۸ به ۴۱۰ ریال رسیده است.

شرکت‌ها حتما بازارگردان داشته باشند

صحرایی با بیان اینکه شرکت هایی که به بورس وارد شده اند، مکلفند بازارگردان داشته باشند، تصریح کرد: نقد شوندگی در بازار سرمایه  فاصله معناداری به لحاظ اهمیت با سایر بازارها دارد و در واقع کارکرد اصلی بازار سرمایه فراهم آوردن مکانیزم هایی است که نقد شوندگی را افزایش دهد.

وی افزود: شرکت ها الزام دارند حتماً بازارگردان داشته باشند و این موضوع به خصوص در مورد آن دسته از بنگاه هایی که در بازار اول حضور دارند، الزام بیشتر دارد.

مدیرعامل بورس تهران یادآور شد: یکی از بازارهای جذاب در سرمایه گذاری همچنان بورس تهران است و تنوع صنایع در این بورس به حد مطلوبی رسیده است به نحوی که بالاترین درصد حضور صنایع  در بورس تهران مربوط به پتروشیمی ها و شرکت های شیمیایی است که ۲۲ درصد صنایع بورسی را به خود اختصاص می دهد.

نوسان بورس طبیعی است

وی افزود: نوسان بازار سرمایه تابع اقتصاد کلان کشور بوده و این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران دائم در حال تحلیل شرایط هستند و با تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال نوسانات را پیش بینی و تحلیل می نماید.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: باید در این راستا کار فرهنگی صورت داد تا مردم رفتارهای هیجانی در بازار نداشته باشند.

صحرایی به سهامداران توصیه کرد: دنباله رو فضای مجازی برای سرمایه گذاری نبوده و از دانش کافی برخوردار بوده و یا دریافت اطلاعات را به معتمدان خود در بورس بسپارند.

به گفته وی مردم از سبدگردان ها استفاده کرده تا بتوانند از نوسانات غیرعادی بازار که نتیجه رفتارهای هیجانی و تبعیت از سیگنال فروشی است، به دور باشند.

مدیرعامل بورس تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده اند و در آینده نیز قرار است سهام برخی از شرکت های غذایی و شیمیایی در بورس عرضه شود.

وی در خصوص راه اندازی آتی سبد سهام در  سال ۹۷ نیز اظهار داشت: این ابزار با تصویب کمیته فقهی بورس راه اندازی شده و برای سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه جذاب بوده که تاکنون در چهار نماد معاملات آن آغاز شده و تعداد نمادها در مجموع به ۷ رسیده است.

صحرایی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از معاملات بازار سرمایه به صورت برخط انجام می شود و البته توصیه می کنیم معامله گران به صورت غیر مستقیم وارد بازار شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">