ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مزاحمت تلفنی برای تست گوشی بدون سیم‌کارت

| جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد شماره امدادی 112 گفت: این شماره بدون سیم کارت و آنتن هم قابلیت تماس دارد و همین مزیت گاهی باعث مزاحمت‌های تلفنی نیز می‌شود که البته مزاحمت‌ها قابلیت پیگیری قضایی هم دارد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شماره امدادی 112 جمعیت هلال احمر اظهار کرد:  شماره 112 شماره اختصاصی سازمان امداد و نجات است که در اکثر کشورها نیز این شماره فعال است و حتی بدون سیم کارت هم امکان برقراری تماس وجود دارد. حتی اگر فردی در جایی باشد که آنتن نداشته باشد هم امکان برقراری تماس با این شماره وجود دارد. خوشبختانه در تمام محورهای مواصلاتی کشور و در تمام 1370 پایگاه ما این امکان وجود دارد که تماس‌ها با 112 به نزدیک ترین پایگاه انتقال داده شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول زمان یک ساله حدود 50 میلیون تماس با این شماره امدادی گرفته شده است، افزود: از اول خرداد سال 96 تا 31 خرداد امسال 48 میلیون و 909 هزار و 998 تماس با شماره 112 گرفته شده که به ترتیب بیشتر تماس‌ها در استان‌های تهران با 8.6 درصد،‌ فارس با 7.1 درصد و مازندران با 6.6 درصد کل تماس‌ها گرفته می‌شود. 

وی ادامه داد: از میان این تماس‌ها 7763 مورد منجر به عملیات شده است. تماس‌هایی که شامل 0.01 درصد کل تماس‌ها است. تماس‌های منجر به عملیات تماس‌هایی است که با اپراتور مرکز کنترل هدایت عملیات ارتباط برقرار می‌شود و نیروهای عملیاتی به حوادث مختلف اعم از ترافیکی، کوهستان، حوادث طبیعی مانند سیل و سیلاب و آواربرداری اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد ظرفیت پاسخگویی شماره 112 گفت: در طول شبانه روز در هر شیفت 100 نفر اپراتور پاسخگو هستند. در تهران هر شیفت با 10 اپراتور و در سایر استان‌ها نیز در هر شیفت 3 نفر پاسخگو هستند. 

سلیمی در مورد مزاحمت‌های تلفنی که برای شماره های امدادی ایجاد می‌شود نیز اظهار کرد: بیشتر مزاحمت‌هایی که برای شماره 112 صورت می‌گیرد، از سوی کودکان و افراد کم سن و سال است که به نظرم خانواده‌ها با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانند در این رابطه کمک کنند تا این مزاحمت‌ها انجام نشود و مطمئنا این کار می‌تواند در کاهش مزاحمت‌ها نقش ایفا کند و ما هم می‌توانیم در ارائه خدمات کار را سریع‌تر انجام دهیم.

وی در مورد برخی مزاحمت‌ها که به دلیل امکان تماس بدون سیم کارت با 112 رخ می‌دهد نیز گفت: اینکه احتمال داشته باشد برخی فروشندگان گوشی تلفن همراه برای تست گوشی‌ها با این شماره تماس بگیرند وجود دارد و ما از هموطنان و فروشندگان درخواست می‌کنیم که از روش‌های دیگری برای چنین کارهایی استفاده کنند؛ چرا که لحظه‌ها در امداد و نجات حیاتی است و با اشغال شدن شماره برای چنین کارهایی ممکن است در نجات جان یک نفر خلل ایجاد کند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه مزاحمت ها قابلیت پیگرد قضایی دارد، افزود: اگر مشخص شود که فردی عامدانه ایجاد مزاحمت کرده است پیگیری می‌شود و در قانون برای آن مجازات هم مشخص شده است.

  • ۹۷/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">