ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسابقه موازی کاری درحوزه فناوری اطلاعات

| سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰۵:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – گاهی اوقات کلمات از تشریح برخی موضوعات قاصر می شوند. گاهی اوقات برخی کلمات آنقدر تکرار می شوند که انگار اثر خود را از دست می دهند. گاهی اوقات هم در کار رسانه حس می شود که انگار اصلا گوش کسی بدهکار نیست.

واژه عجین شده "موازی کاری" با فناوری اطلاعات هر روز به جای آن که محدودتر شود ابعاد جدیدتری به خود می گیرد. اگرچه در این مورد بسیار گفته و نوشته شده است و لیکن این به معنای گذشتن از کنار تداوم این موازی کاری ها در این حوزه نیز نیست.

امروز دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات خبر از برخورداری کشورها از دامنه بومی داده است. خبری که شاید اگر سازمان فیزیک نظری و یا شورای عالی اطلاع رسانی که این روزها عرصه گسترده و نا محدودی از فعالیت های متفاوت را به خود اختصاص داده بود نیز می دادند چندان جای تعجب نداشت.

چراکه با شرح وظایف و مصادره به مطلوب، شاید وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز بتوانند در مورد این موضوع خاص به اظهار نظر بپردازند.

اما شاید نتوان زیاد هم به دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات سخت گرفت و از وی گلایه کرد. به هر تقدیر زمانی که برای مثال شورای عالی اطلاع رسانی حوزه متنوع و گسترده ای از طراحی وب سایت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، تا به کارگیری خط و زبان فارسی در تلفن همراه، فیلترینگ سایت های اینترنتی، تدوین نظام جامع فناوری اطلاعات و ... را تحت پوشش و برگرفته از شرح وظایف خود می داند، شاید اشکالی نداشته باشد که دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات هم خبر مربوط به برخورداری کشورها از دامنه بومی را بدهد.

اگر سازمان فیزیک نظری هم این خبر را زودتر منتشر می کردکه خب کرده بود و خبر به اسم ایشان تمام می شد. وزارت ارشاد، شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی انفورماتیک و غیره هم همینطور هر کدام زودتر وارد عمل شوند و خبری را بدهند، حق با ایشان است.

از این موارد الی ماشاالله در این حوزه پیدا می شود که در این مورد همواره خواهم نوشت.

  • ۸۶/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">