ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنجمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد بر صادرات، شهریور ماه سال جاری در پاریس فرانسه با حضور ایران برگزار می شود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی، اولین نشست بانیان حضور ایران در پنجمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در ابتدا "علی صنایعی" دبیرکل کنفرانس با اشاره به برگزاری دوره چهارم در کشور مالزی گفت: امضای تفاهم نامه همکاری بین دو گمرک ایران و مالزی از یکسو و برپایی نشست های تخصصی و تفاهم نامه های منعقد شده میان بانک های برتر دو کشور از سوی دیگر و ارائه بیش از 80 مقاله علمی کاربردی در موضوع دستاوردهای فناوری اطلاعات و امنیت الکترونیکی در چهار کارگاه آموزشی، جملگی از دستاوردهای دوره قبل به شمار می رود.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه علمی تحقیقاتی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه Le Havre فرانسه و سابقه همکاری پرفسور "بوکاشور" با کنفرانس تجارت الکترونیکی مقرر شد تا پنجمین دوره این کنفرانس در کشور فرانسه و با همکاری این دانشگاه برگزار شود.

صنایعی اظهار داشت: این کنفرانس با همکاری نمایندگی یونسکو در فرانسه و بخش اقتصادی وزارت امور خارجه کشور و شرکت و حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، گمرک، بیمه ایران و سایر بانک های پیشرو از جمله بانک های ملی، تجارت و صادرات که در اروپا و به خصوص در فرانسه شعب فعال داشته برگزار می شود.

وی افزود: همچنین بانک تات بعنوان بانک جدید وپیشگام در بخش خصوصی با حضور "علی شیرانی" استاد و صاحب نظر علوم بانکی با سابقه معاونت بانک مرکزی و همچنین آقای بهمنی رییس بانک مرکزی ایران و معاونان بانک مرکزی بعنوان حمایت کننده اصلی این کنفرانس، حضور خواهند داشت.

صنایعی ادامه داد: ما در واقع یک مثلث با اضلاع گمرک، بیمه و بانک هستیم و در این راستا از همکاری آموزشی و علمی دانشگاه ها هم استفاده خواهیم کرد.

دبیرکل کنفرانس اظهارداشت: امسال بانک هایی مانند تات، بیمه ایران، سیمان سپاهان و صنایع چرم درسا در بخش صادرات و IEEE از لحاظ علمی ما را در این کنفرانس حمایت خواهند کرد، در این راستا صادرات بعنوان موتور اصلی تجارت الکترونیک است.

آقای جمهوری ، معاون طرح و برنامه گمرک ایران در ادامه این نشست در سخنانی گفت: آقای صنایعی بعنوان متولی اصلی Ecommerce زحمات بسیاری کشیده اند و ما امیدواریم که مدعوین حمایت های خود را برای توسعه تجارت الکترونیک دریغ نکنند و بخش گمرک نیز همواره برای رسیدن به این امر تلاش کند.

وی افزود: وحدت گمرک و online بودن خدمات گمرک از جمله فعالیت های گمرک برای تحقق و رسیدن به اهداف تجارت الکترونیکی است.

بختیاری ، مدیر انفورماتیک بیمه ایران نیز گفت: مقوله ای که در زمینه تجارت الکترونیک در بیمه مطرح است، بحث بیمه الکترونیک است، در صنعت بیمه تاکنون استقرار صنعت الکترونیک در تمام حوزه وجود نداشته است، امیدواریم در سال های آینده این امر محقق شود و در کنفرانس تجارت الکترونیک فرانسه بتوانیم تجارب کشورها را با هم مرور کنیم.

رئیس روابط عمومی بانک تات نیز اظهار داشت : بانک تات در هشتم آبان ماه سال گذشته وارد عرصه بانکداری ایران شده و با شعار خدمات متمایز پا به این عرصه گذاشته است.

"محمود ترابیان"افزود: این بانک تلاش خواهد کرد که با رویکردی نوین به خدمات الکترونیک کمک کند.

در ادامه نیز "اشکان رحیمی کیان" (سرپرست بحث gold، IEEE ایران) نیز گفت: IEEE با قدمت 125 ساله، 40 هزار عضو در دنیا و پنج هزار عضو در ایران دارد.

وی افزود: این مؤسسه کمک می کند تا کسانی که ایده ای برای توسعه این امر دارند، بتوانند در چارچوب استانداردهای IEEE آن را ارائه دهند.

وی تصریح کرد : بحث حمایت IEEE از کنفرانس ها بدین صورت است که IEEE اگر درجه علمی کنفرانس را بالا بداند، اجازه می دهد تا لوگوی IEEE در کنفرانس قرار گیرد و اگر مقالات ارائه شده در کنفرانس مفید باشد، آن را در سایت IEEE جهانی قرار می دهد، IEEE می تواند کمک کند تا سطح علمی و دانشی شرکت و سازمان ها و مؤسسات را بالا ببرد.

وی افزود: IEEE قصد حمایت از سوی مراکز علمی و سازمان ها و دولت را دارد و اگر از این سازمان حمایت شود قصد دارد آزمایشگاهی تولید کند تا با طراحی الگوریتم ها، مدل ها، نرم افزارها و سخت افزارها بتواند به سود مالی و علمی برسد و حمایت کنندگان از این طرح می توانند عضو ذینفع این پروژه باشند، امیدواریم که ایران در بحث تجارت الکترونیک بصورت بلندمدت و هوشمندانه نگاه کند.

پنجمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه با رویکرد بر صادرات شهریور ماه 89 در پاریس فرانسه با حضور ایران برگزار می شود.

  • ۸۹/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">