ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات الکامپ پابرجاست

| سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۸۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به تنهایی نمایشگاه الکامپ سیزدهم (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) را برگزار می‌کند.

سهیل مظلوم، نایب رییس سازمان نظام صنعتی رایانه‌ای کشور در خصوص کم و کیف برگزاری نمایشگاه الکامپ که هرسال در تیر‌ماه برگزار می‌شود ضمن بیان این مطلب گفت: در جلسه‌ای که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌ها داشت، ما شرایط خودمان را اعلام کردیم.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «جهان صنعت» افزود: قرار شد اگر مطابق استاندارد‌ها، رویه مربوط به ثبت‌نام و اجاره غرفه‌ها از قبل اعلام شود،‌سازمان نظام صنفی هم در برگزاری نمایشگاه به شرکت‌سهامی نمایشگاه‌ها کمک کند.

این در حالی است که به گفته نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در آخرین جلسه این سازمان با مسوولان شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، مقرر شد شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به تنهایی نمایشگاه الکترونیک،‌کامپیوتر و تجارت الکترونیک را برگزار کند.

از سوی دیگر علی ناصری،‌مدیر‌کل دفتر امور زیر‌بنایی دفتر فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و عضو کمیته راهبردی الکامپ نیز درخصوص عملکرد یک‌ساله کمیته راهبردی الکامپ و نتایج جلسات یک‌ساله این کمیته گفت: تاکنون پنج جلسه تشکیل شده و در این پنج جلسه با حضور نمایندگان بخش خصوصی دولتی تصمیم بر این شد که نمایشگاه الکامپ و تلکام با یکدیگر ادغام شده و به طور همزمان برگزار شوند.

وی در ادامه افزود: تلاش داریم در جلسه بعدی کمیته‌ای راهبردی با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی تصمیمات نهایی در خصوص زمان و چگونگی ادغام این دو نمایشگاه تخصصی گرفته شود.

بر اساس این گزارش، در حالی که سهیل مظلوم، نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سخنان خود به طور ضمنی اعلام کرد که به دلیل عدم توافق سازمان نظام صنفی و شرکت نمایشگاه‌ها همکاری بین این دو نهاد در مورد الکامپ منتفی است، از سوی دیگر ناصری عضو کمیته راهبردی الکامپ ضمن اعلام ادامه مشارکت این کمیته در جریان تصمیم‌گیری برای کم و کیف برگزاری نمایشگاه الکامپ، تقسیم کرده است که تصمیمات نهایی در این خصوص در جلسه بعدی کمیته در مورخ ششم تیر‌ماه گرفته خواهد شد.

در همین حال الکامپ دوازدهم و کیفیت برگزاری آن بدون حضور پررنگ بخش خصوصی در سال گذشته از نظر کارشناسان تنها از دست دادن فرصت‌های طلایی برای بازار IT ایران را در پی داشت.

در حالی که می‌شد با حل مشکلات و اختلاف سلیقه‌های موجود بین متولیان IT کشور، بزرگ‌ترین نمایشگاه IT خاورمیانه در حد و اندازه‌ای که شایسته است، برگزار کرد.

الکامپ دوازدهم در حالی برگزار شد که بسیاری از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی از مشارکت در آن خودداری کردند.

پیش از این پیش‌بینی شده بود که با تشکیل کمیته راهبردی الکامپ مشکلات دو سال گذشته در شکل و نحوه برگزاری آن با مشارکت‌طرف‌های خصوصی و دولتی حل شود که از ظواهر امر چنین چیزی برداشت نمی‌شود.

  • ۸۶/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">