ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات تشکیل کنسرسیوم توسط ISPها

| يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۵، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس فناوری اطلاعات روز شنبه گفت تشکیل کنسرسیوم توسط شرکت‌های ‪ ISP(‬ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی) با مشکلاتی رو به رو است و این کار به آسانی امکانپذیر نیست.

قرار است هفته جاری ضوابط جدیدی در خصوص شرکت‌های ‪ ISP(‬ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت) و ‪ ICP(‬تامین‌کنندگان پهنای باند) توسط سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شود.

"محمود خسروی" رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روز چهارشنبه به خبرنگار آی‌تی ایرنا گفته بود ‪ISP‬ها می‌توانند در صورت تمایل با هم ادغام شده و کنسرسیوم تشکیل دهند سپس این کنسرسیوم به صورت کلان پهنای باند را دریافت کند و به کاربران و ‪ISP‬ها ارایه دهد.

"رضا پارسا" در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود این مشکلات به کار گروهی در کشور مربوط می‌شود که به دلیل تضاد منافع و سلیقه‌ها کار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اختلاف سلیقه‌ها در کنسرسیوم، مدیریت با مشکل مواجه می‌شود، تصریح کرد البته اگر کنسرسیوم تشکیل شود هم به نفع مخابرات و هم به نفع شرکت‌های بخش خصوصی خواهد بود.

وی که عضو سابق انجمن ‪ISP‬هاست، در خصوص این دستورالعمل اجرایی گفت از زمانی که تامین پهنای باند از طریق ماهواره توسط ‪ICP‬ها ممنوع شد و این شرکتها ملزم شدند پهنای باند خود را از مخابرات دریافت کنند، دیگر هیچ تفاوتی در فعالیت‌های ‪ISP‬ها و ‪ICP‬ها وجود نداشت.

پارسا اظهار داشت به همین دلیل می‌بایست آیین‌نامه ‪ISP‬ها و ‪ICP‬ها بازنگری می‌شد که چندی پیش آیین‌نامه مربوط به نحوه فعالیت تامین‌کنندگان عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان پهنای باند تصویب و ابلاغ شد اما بر اساس شواهد، اجرای این آیین نامه با مشکل روبه رو شده است.

این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد اکنون ضوابط جدید که در قالب دستورالعمل اجرایی ارایه می‌شود، شکل اصلاح شده آیین‌نامه قبلی است.

عضو سابق انجمن ‪ISP‬ها گفت مخابرات قصد دارد با شرکت‌های کمتری قرارداد ببندد و پهنای باند اینترنتی را به صورت عمده به تعداد کمتری واگذار کند.

  • ۸۵/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">