ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل اجرای دولت الکترونیکی قوانین قدیمی است

| سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود قوانین و دستورالعمل های کهنه و قدیمی متعدد را از مهمترین مشکلات در پیاده سازی دولت الکترونیک دانست.

نصرالله جهانگرد افزود:قوانین و دستورالعمل های قدیمی به دلیل همین قدمت اجازه پیاده سازی دولت الکترونیک و حذف کاغذبازی های معمول را به راحتی نمی دهد و مانعی در این زمینه به حساب می آیند.
وی که بتازگی به عنوان معاون فناوری و نوآوری از سوی محمد جواد آذری جهرمی منصوب شده است، ادامه داد: رایزنی هایی با مجلس شورای اسلامی و دولت درحال انجام است تا بتوان این رویه را تغییر داد و اگرچه چندین و چند مصوبه در این باره صادر شده است اما اعمال تغییر زمان بر است.
جهانگرد که پیش از این سمت ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت مصوبه داده اند تا نسخه الکترونیکی اسناد به عنوان سند قابل اتکا در دستگاه های اجرایی پذیرفته است اما به هرحال اعمال تغییر با مرور زمان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: بیش از 60سال است که اکثر قوانین و دستورالعمل ها در کشور تاکید دارد که اسناد کاغذی به عنوان سند قابل اتکا است، حال نمی توان انتظار داشت یکباره تغییر ایجاد شده و نسخه الکترونیکی حاکم شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیرارتباطات گفت:تلاش ها در جریان است تا هماهنگ پیشرفت هایی که در بخش الکترونیکی ایجاد می شود روند نسخه کاغذی در نظام اداری کشور حذف شده و تنها بتوان از نسخه های الکترونیکی استفاده کرد.
جهانگرد با بیان اینکه اکنون دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای ارائه خدمات نیاز به احراز هویت فرد درخواست کننده خدمت را دارند و بسته به نوع خدمت این احراز دقیق تر خواهد بود بنابراین اقدام به رونوشت گرفتن از مدرک هویتی افراد که اکنون کارت ملی است، می کنند.
به گفته وی، نظام اداری تاکنون تاکید فراوان داشته است از اسناد هویتی افراد یک رونوشت در دستگاه خدمت دهنده وجود داشته باشد بنابراین دستگاه ها اقدام به کپی گرفتن از مدارک شناسایی متقاضیان می کنند.
رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: تلاش می شود تا بتوانیم محیط الکترونیک را به گونه ای ایجاد کنیم که اطلاعات هویتی مردم در یک ماخذ رسمی و مورد اعتمادی قرار گیرد تا هنگامی که به دستگاهی مراجعه می کنند با نشان دادن کارت ملی هوشمند دستگاه از طریق شبکه آن احراز هویت را انجام دهد و احتیاج به کپی کاغذی نباشد.
وی از اجرای آزمایشی این طرح در یکی از استان های کشور در ماه های اخیر خبر داد و گفت: مرحله آزمایش در این استان درحال سپری شدن است و سپس به طور کامل اجرایی می شود.
جهانگرد با بیان اینکه بانک ها و تعداد دیگری از دستگاه ها اکنون احراز هویت مردم را از روی سوئیچ ملی مبادله دیتا اطلاعات دولت الکترونیک انجام می دهند، خاطرنشان ساخت:این مبادله دیتا در برخی مواقع روزانه به 10 ها میلیون تراکنش می رسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">