ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تیم فنی در تلاش است تا در ظرف چند روز آینده در طی هفته جاری مشکل اختلال سامانه نماد اعتماد الکترونیکی رفع شود.
رمضانعلی صادق‌زاده، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و قائم مقام معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مشکلات اخیر ایجاد شده برای صدور نماد  اعتماد الکترونیکی برای کسب و کارهای آنلاین گفت: پیمانکار قبلی سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با نام «ای نماد» ، نرم افزار و سخت افزار این سامانه را در اختیار داشته است اما با توجه به تاکید آقای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته و قانون توسعه تجارت الکترونیکی، باید هر چه سریعتر مرکز داده‌ای با عنوان مرکز بازرگانی داده ایران ایجاد می‌کردیم. هم اکنون با توجه به تلاش‌های انجام شده طی یک سال اخیر و سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور ایجاد زیر ساخت‌های مرکز داده، هاستینگ سامانه تجارت داخلی در مرکز داده، ایجاد شده و سامانه دریافت و صدور «ای نماد» به داخل مرکز منتقل شده و در حال توسعه و بروزرسانی است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است که اختلال‌هایی در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی وجود داشته باشد که امری طبیعی است چرا که اگر سامانه‌ای بخواهد در یک مرکز داده راه اندازی شود، باید راه اندازی سرور، شبکه و تمامی بحث زیر ساختی آماده باشد. همچنین به سامانه «ای نماد» ماژول‌هایی جدید اضافه می‌شود؛ یعنی بحث گسترش این سرویس در دستور کار و صرفا انتقال سامانه انجام نمی‌شود که اختلال‌های ایجاد شده برای این سامانه به تدریج در حال پیگیری و رفع است.

قائم مقام معاونت آموزش ، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت ضمن عذرخواهی از کسب و کارهای آنلاین به دلیل توقف صدور ای نماد گفت: در حدود سه هفته است که صدور نماد اعتماد الکترونیکی «ای نماد» متوقف شده است، ما از کسب و کارهای آنلاین، استارت آپ‌ها و تمامی افرادی که به دنبال ثبت نام برای صدور یا تمدید نماد اعتماد خود بودند عذرخواهی می‌کنیم اما اختلال ایجاد شده هیچ خسارتی را در پی نداشته است و قرار نیست به افرادی که در صف انتظار بودند تا نماد اعتماد دریافت کنند، خسارتی پرداخت شود. در واقع کسب و کارها در زمان انتظار برای تمدید نماد اعتماد الکترونیکی به کار خود ادامه داده‌اند و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

وی افزود: تیم فنی در تلاش است تا در ظرف چند روز آینده در طی هفته جاری مشکل اختلال سامانه نماد اعتماد الکترونیکی رفع شود و کسب و کارها بتوانند همچون گذشته بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.

صادق زاده با اشاره به نحوه درآمدی پیمانکار قبلی سامانه‌ی نماد و ادعای این پیمانکار مبنی بر عدم دریافت پرداخت بدهی‌های مالی تاکید کرد: بر اساس توافق‌های انجام شده از همان ابتدا شرکت ارائه دهنده خدمات، هزینه سرویس دهی برای «ای نماد» را از بخش خصوصی دریافت می‌کرد و بخش دولتی از جمله مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به این شرکت هیچ پرداختی به منظور ارائه خدمات در بستر نماد اعتماد الکترونیکی نداشته است. یکی از اقدامات ضروری و مورد نیاز برای درخواست دهندگان نماد اعتماد الکترونیکی بررسی صحت کد پستی، کد ملی و شماره تلفن است که فرد متقاضی نماد اعتماد هزینه‌ها را واریز و پیمانکار این سامانه این امور را انجام می‌داد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان این که پیمانکار قبلی «ای نماد» یک فرد حقیقی بوده است، خاطر نشان کرد: یک فرد حقیفی پیمانکار قبلی سامانه «ای نماد» بوده که بعد از مدتی در قالب یک شرکت چنین اموری را انجام می‌داده است؛ البته بعد از تغییر حالت فرد به شرکت دیگر تمدید قرارداد صورت نگرفته است. در حقیقت از مدت‌ها قبل دستورات و نقشه راه به منظور تشکیل یک مرکز داده در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و انتقال یا راه اندازی سامانه‌های حاکمیتی به این مرکز داده، ایجاد شده بود که با توجه به راه اندازی مرکز داده در وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند وقت اخیر به کمک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با نام ایدرو دیگر نیازی به تمدید قرار داد با بخش خصوصی وجود نداشته است.

وی نسبت به شایعات منتشر شده مبنی بر انتشار اطلاعات ثبت شده کسب و کارهای آنلاین در سامانه «ای نماد» واکنش نشان داد و گفت: هیچ گونه اطلاعاتی از این سامانه منتشر و افشا نمی‌شود و همچنان تمامی اطلاعات با امنیت بالا نگهداری می‌شود و امنیت اطلاعات از جمله  شماره تلفن، آدرس فروشگاه یا برای افراد حقیقی، کد پستی تضمین می‌شود و هیچ گونه نگرانی بابت انتشار اطلاعات کسب و کارهای آنلاین وجود ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">