ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطمئنی کندی یا ...

| دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

کلاه‌گذاشتن و سرکارگذاشتن من یه مقدار سخت شده، چون بعد از یه عمر خوندن خبرها و نوشتن این ستون دیگه بعضی چیزها از یادم نمی‌ره به این راحتی‌ها.

از اونطرف فقط من نیستم که یه عمره میخونم و می‌نویسم، خیلی از مدیرا هم هستن که یه عمره می‌خونن و حرف می‌زنن و خب این وضعیت یه کم رقابت رو برای طرفین سخت می‌کنه. یعنی هم من می‌تونم به بعضی حرفای مدیرا گیر بدم هم اونا اینقدر استاد شدن که گیر من نیفتن.

از این مقدمات که بگذریم بذارید برم سر اصل ماجرا. هفته قبل یکی از مدیرا یه حرفی زد که به گوش من آشنا اومد.

ایشون یه چیزی تو این مایه‌ها گفتن: "علت افت رتبه جهانی ایران در شاخص دولت الکترونیکی به علت سرعت بالای حرکت سایر کشورها بوده!"

آقا مشابه این نظر رو من چند سال قبل هم یادم هست یه جا خوندم که گفته بودن اگه دنیا پیشرفت می‌کنه به خاطر اینه که سرعتشون بالاتر از ماست.

حالا من در همین رابطه چند کلامی حرف با مدیرایی که معتقدند سرعت بالای رقبا باعث پیش افتادن اونا از ما هست دارم.

اول این که قربونت برم، با این توجیهی که شما داری باید مراقب باشی از طرف سرویس‌های بیگانه برای همکاری با دیگر کشورها ربوده نشی. یعنی من جای مسوولان بودم سریع یه تیم حفاظت قوی میذاشتم برای این تیپ مسوولان که اینقدر باهوش هستن و امکان ربودنشون خیلی بالا هست.

دوم این که قربونت برم، من یه کم نگران سلامت و فشاری هستم که روی شما هست. یعنی استرس و نگرانی از پیشرفت دیگران و جاموندن ما، توی چشم و صورت و صدای شما موج می‌زنه. تو رو خدا اینقدر به خودتون فشار نیارید ما به شما احتیاج داریم، خیلی هم زیاد احتیاج داریم.

سوم این که قربونت برم، شما اطمینان داری که بقیه یه کم سریع‌تر از ما دارن رشد و پیشرفت می‌کنن؟ یعنی یه کم دقت کنی به نظرت نمیاد که ما کند نیستیم و در واقع ایستادیم و درجا می‌زنیم؟ یه کم به اسم کشورهای داغونی که از ما جلوتر هستن نظر بیفکنی شاید بهتر متوجه بشی که علت پیشرفت اونا سرعتشون نیست.

چهارم اینکه این بار شما قربونم بری، با این توجیهی که شما داری، فکر کنم عمه مرحوم من هم بتونه جای شما مدیریت کنه و هر وقت هم بهش گفتن سرکار خانم ما که تو دنیا آخر شدیم، خیلی راحت چشم‌هاش رو گرد کنه صداش رو بلند کنه و بگه خب تقصیر من چیه که بقیه سریع‌تر پیشرفت می‌کنن، الان جواب کار کشورهای دیگه رو هم من باید بدم؟!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">