ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به منظور معرفی محصولات ویدیو کنفرانس لاجیتک و تاثیر آن ها در کسب و کار، روز چهارشنبه گذشته همایشی توسط شرکت لاجیتک و اسپیرو (نمایندگی رسمی لاجیتک در ایران) با حضور چندی از مدیران ارشد ارگان ها و سازمان های برجسته کشور برگزار شد.
در این همایش سهیل ترکان، مدیر عامل اسپیرو، سها ترکان، مدیر مارکتینگ لاجیتک درایران و کریگ هیل (Craig Hill)، مدیر محصولات ویدیو کنفرانس لاجیتک در روسیه، آفریقا، خاورمیانه  و آسیای مرکزی از طریق ویدیو کنفرانس از انگلستان و همچنین علی معیر، معروف به پدر ویدیوکنفرانس لاجیتک، از طریق ویدیو کنفرانس از سیلیکون ولی سانفرانسیسکو به سخنرانی پرداختند.


کریگ هیل در این مراسم گفت: در سال های پیش از این عموما فضاهای کاری به شکل کاملا متمرکز پیاده سازی می شد و کارمندان در یک فضای واحد به کار در کنار یکدیگر می پرداختند. ارتباطات خارج از شرکت هم به صورت حضوری انجام شده و در معدود مواردی که دیدار حضوری امکان پذیر نبود به ناچار به استفاده از دستگاه های ویدیو کنفرانس روی می آوردند. 
وی افزود: در ابتدا این دستگاه ها به شدت گران قیمت بود و در حقیقت روی یک سرور مشخص طراحی و اجرا می شدند. قیمت این دستگاه ها بعضا تا 100 هزار دلار می رسید و طبیعتا فقط شرکت های بزرگ قادر به استفاده از آن بودند. در این زمان همچنان دورکاری به شکل کنونی رایج نبود و اگر هم چنین موقعیتی وجود داشت، قطعا خرید یک دستگاه صد هزار دلاری برای این کار، بسیار غیرمنطقی تلقی می شد. به مرور خدمات ابری یا Cloud Base پا به عرصه تکنولوژی گذاشتند و فضاهای کاری و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار دادند. به تدریج ابزارهای ویدیوکنفرانس از شکل قبلی خود فاصله گرفته و مطابق با نیاز کاربران طراحی شدند. تا جایی که اکنون شما با کمترین امکانات نظیر یک وبکم و هدست نیز می توانید ارتباط ویدیویی برقرار کنید.


به گفته وی، مزیت دیگر دستگاه های ویدیو کنفرانس این است که جلسات و سفرهای کاری را به طرز چشمگیری کاهش داده و به شرکت ها اجازه می دهد تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنند. در حال حاضر بسیاری از کمپانی های بزرگ، در شهرها و کشورهای مختلف دفاتری دارند که مدیریت و کنترل کارها را به راحتی از طریق ویدیو کنفرانس انجام می دهند. با توجه به وسعت جغرافیایی ایران، در کشور ما نیز استفاده از تجهیزات ویدیو کنفرانس برای بسیاری از کسب و کارها و سازمان ها گزینه ای بسیار منطقی و به عبارت بهتر یک ضرورت غیر قابل اجتناب برای بالا بردن راندمان محسوب می شود. به خصوص با افزایش سرعت اینترنت در سال های اخیر و همچنین افزایش پهنای باند، در این دوران دیگر موقعیت جغرافیایی یک محدودیت نیست. دیگر برای جلسات مختلف و یا آموزش نیروهای جدید در شهرها و کشورهای دیگر نیازی نیست با صرف هزینه های هنگفت اشخاصی به آن محل اعزام شوند، بلکه به راحت ترین شکل ممکن این کار از طریق دستگاه های ویدیو کنفرانس امکان پذیر است.


گفتنی است که شرکت لاجیتک که در سال 1989 فعالیت خود را در لوزان سوئیس آغاز کرد، همواره همگام با ترند روز حرکت کرده و همین امر موجب شهرت و محبوبیت این برند شده است. به این دلیل که شروع فعالیت لاجیتک مصادف با تولید انبوه کامپیوترهای شخصی بود، این شرکت کار خود را با تولید و عرضه قطعات رایانه آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست خود را در میان برندهای شاخص در عرضه قطعات سخت افزاری معرفی کند. هم اکنون نیز همزمان با موج جدید استفاده از تجهیزات ویدیویی، لاجیتک با شناخت درست بازار، به تولید دستگاه های ویدیو کنفرانس پرداخته و رهبری این بازار را در دست گرفته است. 
لاجیتک هم اکنون رتبه اول سهم بازار جهانی در دوربین های اتاق کنفرانس و همچنین رتبه اول سهم بازار جهانی در وبکم را تصاحب کرده است. 
این شرکت در سه ماهه اخیر شاهد رشد بالای 60 درصدی فروش محصولات ویدیو کنفرانس نسبت به سه ماهه قبل در دنیا بوده و رشد 100 درصدی در منطقه خاورمیانه داشته است. شرکت اسپیرو نماینده انحصاری و رسمی گروه محصولات لاجیتک Logitech  در ایران نیز موفق به افزایش بالای 150 درصدی فروش این محصولات و جذب استقبال گسترده سازمان های بزرگ از این تجهیزات شده است که دلیل اصلی آن حذف یا کاهش برخی از هزینه های جاری سازمان ها و جایگزینی فناوری های روز دنیا به جای روش های سنتی است.
یکی از مزایای دستگاه های ویدیو کنفرانس لاجیتک، سازگاری آن ها با هر نوع نرم افزار ارتباط تصویری است. تجهیزات ویدیو کنفرانس لاجیتک با انواع گسترده ای از نرم افزارهای پیشرو در کنفرانس ویدیویی و خدمات مشابه شامل: BlueJeans, BroadSoft, C2G, Cisco, Lifesize, Skype, Skype for Business, Vidyo, Zoom، شوکا و مواردی دیگر همخوانی دارند.

  • ۹۷/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">