ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معضلی به نام آگهی افزار

| يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

آگهی افزارها، Adware، با اختصاص 28.6 درصد از کل آلودگی های رایانه ای، شایع ترین نرم افزارهای مخرب در سه ماه نخست سال 2008 میلادی بوده اند

PandaLabs، لابراتوارهای کشف و پاکسازی تهدیدهای امنیتی، طی یک گزارش تحلیلی، وضعیت امنیت اطلاعات رایانه ای در سه ماه نخست سال جاری میلادی را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، ‌آگهی افزارها با اختصاص بیش از 28.5 درصد از کل کدهای مخرب کشف شده به خود، شایع ترین علت ناامنی در رایانه های خانگی و شبکه های محلی بوده اند.

آگهی افزار، Adware، برنامه ای ست که برای نمایش پیغام ها و تصاویر ناخواسته با اهداف تجاری و تبلیغاتی طراحی و در شبکه وب منتشر می شود. هر چند در نفوذ و آلودگی های ناشی از این نوع بدافزار خطر واقعی وجود ندارد، اما برخی از انواع آن قادر هستند تا عملکردهای عادی رایانه ها را با اختلال و کندی مواجه نموده و حتی روی فعالیت برنامه های امنیتی تأثیر بگذارند.

طبق بررسی های موجود، تروژان ها نیز با تشکیل حداقل 25 درصد از کل بدافزارهای کشف شده در سه ماه نخست سال 2008 و پس از آن کرم های رایانه ای باتشکیل 10 درصد از این میزان، عنوان های بعدی مهمترین تهدیدات رایانه ای را بدست آورده اند.

تروژان ها برای نفوذهای نامحسوس، ایجاد آسیب پذیری و اجرای حملات کوبنده به کار می روند. این درحالیست که کرم ها بیشتر به منظور انتشار سریع و افزایش فوری وسعت تخریب مورد استفاده قرار می گیرند.

بنا بر اعلام پاندا، میزان انتشار آگهی افزارها، تروژان ها و کرم های رایانه ای در دوره مشابه سال قبل به ترتیب 20.5 ، 62 و 9 درصد بوده است که با توجه به شرایط فعلی، تغییرات مشهودی در جهت گیری خرابکاران و نیز فن آوری تولید و انتشار کدهای مخرب ملاحظه می شود.
علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل پاندا به آدرس زیر مراجعه فرمایند:

http://www.pandasecurity.com/homeusers/security-info/tools/reports

منبع خبر: Panda security Press Room

ترجمه خبر: اسماعیل ذبیحی

www.mec-security.com

  • ۸۷/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">