ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معضل قطع برق کشورها در اوج مصرف

| دوشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مواجهه با فصل گرما، میزان مصرف برق را به شکلی جهشی افزایش می‌دهد که این موضوع منجر به فشار به شبکه تامین و قطع برق می‌شود.
به گزارش آی‌تی آنالیز کشور ایران نیز سال‌هاست که به دلایل مختلف با بحران تامین برق به ویژه در فصل تابستان مواجه است و این امر نیازمند همکاری مردم برای عبور از بحران تا زمان فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم است.
به همین جهت قبل از فرارسیدن فصل تابستان یعنی در دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، وزارت نیرو از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی با نام پویش «با انرژی» را همراه با آموزش‌ها، مشوق‌ها و جوایزی رونمایی کرد.
در واقع دست‌اندرکاران پویش باانرژی، برای تحقق، کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، بخش‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ‌سایت و اپلیکیشن باانرژی اشاره کرد که به گونه‌ای طراحی شده تا عموم مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.
اما بر خلاف تصور عمومی این تنها ایران نیست که با مشکل تامین برق مواجه است و کشورهای مختلف در قاره‌های اروپا و آمریکا نیز اخیرا با مشکلات متعددی در خاموشی و تامین برق مواجه شده‌اند.
اروپای جنوب شرقی با موج گرمای زودرس فصلی همراه با قطعی برق افسارگسیخته مواجه شده است. در حالی که منطقه جنوب اروپا در اثر موج گرمای اولیه که دمای هوا را به بیش از 40 درجه سانتیگراد افزایش داد، یک قطع بزرگ برق در بخش بالکان رخ داد.
مقامات مونته نگرو گفتند که قطعی چند ساعته در سیستم توزیع برق این کشور تقریباً کل کشور را در خاموشی کامل فرو برد. همچنین مشکلات مشابهی در بوسنی و هرزگوین، آلبانی و بخش ساحلی کرواسی گزارش شده است.


نادا پاویچویچ، سخنگوی شرکت توزیع برق دولتی مونته نگرو، در این خصوص گفته: شبکه برق منطقه ای به دلیل مصرف بیش از حد و استفاده از تهویه مطبوع در دمای بالا چند روزی است که بیش از حد بارگذاری شده است.
شرکت برق دولتی بوسنی نیز اعلام کرد که این قطعی ناشی از مشکلات در یک خط توزیع منطقه ای بوده است، در حالی که شرکت برق دولتی آلبانی گفت که "گرمای شدید" باعث این مشکل شده است.
دانکو بلاژویچ، رئیس شبکه شبکه برق کرواسی گفت: "کل سیستم شبکه برق قاره اروپا به هم متصل است و این گاهی اوقات مزایای خود را دارد اما همچنین دارای معایبی است."
وی افزود: مزیت این است که می‌توانید برق وارد کنید و صادر کنید و بفروشید، اما عیب این است که وقتی خرابی وجود دارد، اساساً از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل می‌شود.
این قطعی همچنین باعث ترافیک در سارایوو، پایتخت بوسنی، با توقف تراموا و کار نکردن چراغ‌های راهنمایی شد. بن بست مشابهی در شهر بندری اسپلیت کرواسی گزارش شده است.


در شهر ساحلی دوبرونیک کرواسی، هزاران گردشگر در اواسط بعدازظهر سرگردان ماندند و رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و سایرین درهای خود را در طول قطعی تعطیلی بسته بودند.
اما به جز اروپا، در آمریکای جنوبی نیز اکوادور دچار قطع برق شد و 18 میلیون نفر از جمله سیستم متروی پایتخت، را در تاریکی گذاشت. قطعی برق به دلیل توقف کار چراغ‌های راهنمایی باعث سردرگمی در خیابان‌های کیتو شد.
روبرتو لوکه، سرپرست وزارت انرژی اکوادوردر پستی در X با اشاره به مشکلات اخیر ناشی از تولید ناکافی برق که منجر به قطع برنامه‌ریزی نشده خدمات شده است، گفت: «آنچه امروز اتفاق افتاد، دلیل بیشتری بر بحران انرژی است که ما با آن دست به گریبان هستیم.
وی تاکید کرد که قطعی برق به دلیل عدم سرمایه گذاری در انتقال است.
در ماه آوریل، رئیس جمهور دانیل نوبوآ نیز وضعیت اضطراری انرژی اعلام کرد و قطع برق برنامه ریزی شده را اعلام کرد.
قطعی برق در این کشور شرایط رانندگی خطرناکی را برای تعداد زیادی از رانندگان ایجاد کرد، زیرا چراغ های راهنمایی از کار افتادند. عملیات متروی کیتو نیز برای چند ساعت قطع شد.
در حالی که این کشور آمریکای جنوبی با خشکسالی که تولید برق آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد دست و پنجه نرم می‌کند، باران های شدید آخر هفته مقامات را مجبور کرد تا سه نیروگاه برق آبی را خاموش کنند.

  • ۰۳/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">