ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منبع جدید درآمدزایی گوگل

| سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل با پرداخت رقم بی سابقه 3 میلیارد دلار به اپل موفق شد عنوان موتور جستجوی پیش فرض گوشی آیفون را از آن خود کند.
 تشدید رقابت میان گوشی های اندرویدی و آیفون که از چند سال قبل آغاز شد، موجب شده است برخی برنامه‌های محبوب گوگل مانند یوتیوب و نقشه گوگل از آیفون حذف شود.
رقابت فزاینده گوگل و اپل در حوزه های مختلف فناوری هم باعث شده تا این دو شرکت چندان تمایلی به همکاری با هم نداشته باشند، اما این موجب نمی شود گوگل برای افزایش محبوبیت جستجوگر خود در میان کاربران آیفون تلاش نکند.
موتور جستجوی پیش فرض مرورگر سافاری اپل همیشه گوگل بوده است و این شرکت برای تداوم این وضعیت پول‌های کلانی را به اپل می پردازد.
گوگل این بار حاضر شده است سه میلیارد دلار به اپل بپردازد تا تضمین کند در سال 2017 باز هم مرورگر پیش فرض سافاری باقی بماند. این شرکت در سال 2014 به همین منظور یک میلیارد دلار به اپل پرداخته بود و حالا این رقم سه برابر شده است.
گوگل با این کار 5 درصد از سود عملیاتی سالانه اپل در سال 2017 را تولید کرده است و ممکن است مجموع این رقم تا دو سال آینده به 25 درصد هم برسد. در عین حال کل درآمد گوگل از دنیای موبایل هم از 16 میلیارد دلار در سال 2014 به 50 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش یافته و بخش زیادی از این امر ناشی از همکاری اپل است.

  • ۹۶/۰۵/۲۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">