ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موانع دیتاسنتر ملی برداشته شد

| سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۸۹، ۰۵:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

موانعی که بر سر راه پروژه دیتاسنتر ملی وجود داشت رفع و به پیمانکار ابلاغ شده که پروژه را آغاز کند؛ پیمانکار این پروژه بزرگ بخش غیردولتی بوده و مبلغ قرارداد آن حدود 30 میلیارد تومان است.

محمود خسروی ـ‌ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ـ در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این که مسائل این پروژه نهایی شده و در مرحله تنظیم قرارداد است، اظهار کرد: ساختمانی باید از مخابرات تهران برای این کار خریداری می‌شد که مراحل اداری موافقت مجمع شرکت مخابرات ایران را اخذ کرده و این موضوع به قسمت حقوقی و پشتیبانی شرکت ارجاع شد تا نسبت به خرید آن براساس قیمت کارشناسی اقدام کنند.

وی گفت: تمام کارهایی که انجام می‌دهیم مقدمه هاب منطقه شدن است که برای این کار باید گیت‌وی‌های بین‌المللی را افزایش دهیم که این را نیز انجام دادیم و با کشورهای همسایه نیز از چند نقطه وصل شدیم.

او هم‌چنین با بیان اینکه مناقصه Core یکی از اصلی‌ترین بخش‌های توسعه شبکه ملی اینترنت است که بیش از 55 نقطه شبکه IT کشور را در برمی‌گیرد تصریح کرد: اجرای این پروژه به بیش از 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، پروژه Core Super در لایه‌های بالایی دیتا اجرایی شود و در آن چهار نقطه درگاه بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

پروژه مرکز داده ملی شرکت ارتباطات زیرساخت اساسی‌ترین گام در راستای یکپارچه‌سازی و توسعه دولت الکترونیکی در کشور و به منظور اجرای وظایف محوله مطابق اسناد بالادستی توسعه کشور تعریف شده است و با استفاده از فن‌آوری پیشرفته و تئوری مدل‌های کسب و کار مبتنی بر راهبردهای مربوطه در حوزه ارتباطات و مخابرات اجرا خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، پروژه دیتاسنتر یا مرکز داده، تکلیفی بود که دولت برعهده ما گذاشت تا مرکز دولتی برای میزبانی سایت‌های به ویژه دولتی در کشور وجود داشته باشد که البته اکنون بخش‌های خصوصی در این زمینه دارای دیتاسنتر هستند.

اما هدف این پروژه، طراحی و ایجاد یک مرکز داده ملی براساس نیازهای ملی است؛ این مرکز به منظور نگه‌داری اطلاعات حساس سازمان‌های دولتی، میزبانی خدمات دولت الکترونیک، با تامین دسترس‌پذیری بالا، قابلیت اطمینان و سطح امنیت قابل قبول ایجاد می‌شود.

  • ۸۹/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">