ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موز تو را می‌خواند (طنز)

| شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

بعد از این همه سال کار و نشست و برخاست با خبرنگارا و مدیرا و روابط عمومی‌ها دارم به این نتیجه می‌رسم که فقط خبرنگارا نیستن که باعث شدن یه سری حرفای بد بد پشت سرشون راه بیفته.
مثلا میگن بعضی خبرنگارا باجگیر هستن، خبرنگار 50 تومنی که البته این معادل امروزی همون 5 ریالی سابق هست که با تورم رشد کرده و شده 50 هزار تومنی. منظورم خبرنگارایی هست که گرفتن یه کارت هدیه 50 تومنی رو دیگه حداقل هدیه الزامی می‌دونن!
خلاصه خبرنگارای کول دیسکی، خبرنگارای پاوربانکی و از این جور القاب هم از جمله دیگر اسامی هست که برای بعضی خبرنگارا بکار می‌ره.
این عزیزان دل خلاصه هر روز هم باعث می‌شن که اسامی جدیدی براشون درست بشه. اما واقعیت این هست که ما داریم فقط یک روی سکه رو می‌بینیم. اونم خبرنگارای فلان مدل هستن.
اما خب روی دیگه این سکه دهنده‌ها هستن. یعنی روابط عمومی‌های 50 تومنی، کول‌دیسکی، پاوربانکی و باج بده!
این روزها به لطف تلگرام عجایب و غرایب هم بیشتر و بیشتر می‌شه. مثلا طرف روابط عمومی یه جایی شده (برای یک مراسم!) بعد فوری یه گروه درست می‌کنه تو تلگرام و چند تا خبرنگار مورد نظرش رو تو گروه اضافه می‌کنه و مثلا شروع می‌کنه به اطلاع‌رسانی گروهی و هماهنگ.
از قضا منم چند بار اشتباهی تو بعضی از این گروه‌ها اضافه شدم و شاهکارهای توپی دیدم. مثلا تو گروه عکس می‌ذارن که "خبرنگاران محترم، اسباب پذیرایی آماده است و نشست خبری تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود." بعد یه عکس از موز و سیب و کلوچه انداخته که یعنی از اینا هست که بخورین.
بعد مراسم که شروع می‌شه و می‌بینه فقط سه نفر اومدن، دوباره پیام می‌ذاره تو گروه که "خبرنگاران محترم، هدایایی هم برای شما در نظر گرفته‌ایم!" پشت سرش هم یه عکس می‌ذاره که لای یه پاکت باز هست و توش یه چیزایی قرار گرفته که اگه بری اونجا اون جایزه‌ها همش مال تو میشه!
باور بفرمایید اینا همش واقعی هست. قسم می‌خورم و اصلا هم طنز نیست.
خب دوست گرامی و همکار روابط عمومی، شما فکر نمی‌کنید این کار زشت هست؟ شما فکر نمی‌کنید این کار بدآموزی داره برای خبرنگارای تازه کار؟ شما فکر نمی‌کنید که در شکل‌گیری این رفتار زشت شما هم مقصر هستید؟
اگه حرف حساب دارید که رسانه هم میاد و با کمال میل و بدون رشوه و هدیه منتشر می‌کنه، پس این کارا چیه دیگه.
خلاصه داشتم این مطلب رو می‌نوشتم یاد تبلیغ یه شرکت افتادم که می‌گفت، راه تو را می‌خواند، منم به نظرم رسید تیتر بزنم "موز تو را می‌خواند!"
عزت زیاد
آق فری

  • ۹۵/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">