ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موفقیت کسپرسکی در یک آزمون

| دوشنبه, ۹ دی ۱۳۸۷، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

لابراتوار کسپرسکی پیشرو در تهیه سیستم‌های امنیت محتوا و شبکه نتایج جدیدترین آزمون برگزار شده توسط آزمایشگاه اتریشی AV-Comparatives را اعلام نمود. در این آزمون فناوری پیشرفتة proactive کسپرسکی موفق شد با پشت سرگذاشتن 14 رقیب دیگر، بهترین نتایج را در تاریخ آزمون‌های بازنگرانة AV-Comparatives به دست آورد.

به گزارش موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، در آزمون ماه نوامبر سطح تشخیص نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی 2009 در مقایسه با نتایج دیگر شرکت کنندگان مانند سیمنتک (44 درصد)، مک‌آفی (29 درصد)، ای ست (51درصد)، اف-سکیور (9 درصد)، سوفوس (26 درصد) و بیت دیفندر (46 درصد) خیره‌کننده بود.

Kaspersky Anti-Virus 2009 تنها با استفاده از فناوری جدید و مبتکرانة heuristic خود توانست 71 درصد از 11 هزار بدافزار جدیدی که در اولین هفته از انجام آزمون شناسایی شده بودند را تشخیص دهد. در خاتمه زمان چهار هفته‌ای این تست، این میزان از بین 46 هزار بدافزار استفاده شده به 60 درصد شناسائی صحیح منجر گردید.

متخصصین AV-Comparatives در آزمون ماه نوامبر از روش false positive استفاده نکرده و به جای آن نتایج آزمون ماه گذشته یعنی آگوست 2009 را مد نظر قرار دادند. بنا بر این گزارش، کسپرسکی باوجود اینکه نتایج ماه آگوست ارتباطی با فن‌آوری‌های heuristic و proactive نداشت اما نتایج ترکیبی هر دو آزمون منجر به این شدند که Kaspersky Lab سطح پیشرفته (Advanced) را از این آزمون به دست بیاورد.

Nikolay Grebennikov نایب رئیس بخش توسعه و تحقیق کسپرسکی دراین باره گفت: «این نتایج نشان می‌دهند که چنانچه کاربر برای مدت یک ماه اقدام به بروزرسانی بانک اطلاعاتی نرم‌افزار ضدویروس ما ننموده و حتی اغلب اجزاء حفاظتی برنامه را نیز غیرفعال کند، با این وجود آنتی ویروس کسپرسکی باز هم توانایی تشخیص و مقابله با 60 درصد از تمام بدافزارها را خواهد داشت. همچنین مشخص شد با اینکه AV-Copmaratives جدیدترین مولفه‌های نرم‌افزار ما را محک نزد اما یک «ماجول کنترل نرم‌افزار» خوب می‌تواند به طور مشخص سطح تشخیص نرم‌افزار را در برابر بدافزارهای ناشناس به طور واضحی افزایش داده و بهبود ببخشد. در اینجا تاکید می‌کنم که شرایط حقیقی و زمانی که کلیه اجزاء محافظتی چندلایة یکپارچه در محصولات کسپرسکی فعال می‌گردند، میزان سطوح شناسائی دستگاه بسیار افزایش خواهد یافت. این کار موجب می‌شود تا ما بتوانیم محافظت صددرصدی را در برابر تهدیدات تضمین نمائیم.»

آزمون‌های مستقل مانند همین آزمون که توسط AV-Comparatives برگزار می‌شوند به طور واضح چگونگی تاثیر فناوری proactive کسپرسکی و میزان قدرت آن را به نمایش می‌گذارند.

Nikolay Grebennikov در ادامه می‌افزاید: «عکس‌العمل سریع در برابر تهدیدات جدید و دستیابی به سطوح بالا در تشخیص امضای بدافزارها همواره به عنوان نقطه قوت راه‌حل‌های کسپرسکی شناخته شده‌اند. در سال 2008 دستیابی به اجزاء تشخیص رفتار تهدیدات و فن‌آوری heuristic پیشرفت قابل توجهی را در مقابله با تهدیدات جدید نصیب شرکت ما نمود.»

تست‌های بازنگرانه معمولاً از سوی متخصصین حوزه نرم‌افزارهای ضدویروس مانند AV-Comparatives که یکی از آزمایشگاه های تحقیقاتی مهم و مستقل در این حیطه محسوب می‌گردد صورت می‌گیرند. در چنین آزمون‌هایی از ویروس‌هایی استفاده می‌شود که در یکماهه آخر و زمانی که معمولاً بانک اطلاعات نرم‌افزارها بروزرسانی نشده‌اند کشف و پدیدار شده‌اند. به عبارت دیگر نرم‌افزارها باید اقدام به شناسایی تهدیداتی کنند که هیچگونه اطلاعاتی از آنها ندارند.

نسخه کامل نتایج آزمون ماه نوامبر را می‌توانید در سایت رسمیAV-Comparatives مشاهده نمائید.

  • ۸۷/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">