ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

می‌خواهم کلاهبردار شوم!

| چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ | ۰ نظر

هر چی بیشتر سنم می‌ره بالا و بیشتر اخبار رو می‌خونم، هی بیشتر دارم به این نتیجه می‌رسم که کلاهبرداری بر خلاف تصور عمومی چقدر آسون هست.

مثلا همین هفته قبل تو اخبار اومده بود: دادستان استان البرز از دستگیری هشت نفر از اعضای باند کلاهبرداری بزرگ تلفنی از داخل زندان! خبرداد و گفت: این پرونده با 5200 شاکی که پزشک، وکیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند، در دادسرا در دست بررسی است. (روش کلاهبرداری هم همون روش قدیمی بوده که می‌گفته شما جایزه بردی برو پای دستگاه خودپرداز فلان دکمه و فلان شماره حساب رو وارد کن تا پول بیاد به حسابت! توجه داشته باشید که توی اون 5200 شاکی، دکتر و وکیل هم بودن!)

یا اخیرا یه روش دیگه کلاهبرداری رو یاد گرفتم. طرف چند سال قبل گفته بود من نماینده اپل تو ایران هستم. بعد کلی ریختن سرش که دروغه، تو نمایندش نیستی و بماند که طرف به کارش ادامه داد. بعد یه نشست خبری گذاشت و به کلی خبرنگار هم یه گوشی آیفون هدیه داد که تو زمان خودش 100 میلیونی آب خورد. بعد هم برای اینکه به مسوولان دولتی ثابت کنه کلکی تو کارش نیست و شفاف و قانونی عمل میکنه، یه سری گوشی رو از گمرک وارد می‌کرد.

اما هفته پیش یکی از کارمندای این شرکت نمایندگی که الان تعطیله، راز این جریان رو بر ملا کرد. ظاهرا این آقا علاوه بر واردات چندتا گوشی قانونی، کلی هم گوشی قاچاق وارد می‌کرده و تازه تمام گوشی‌های قاچاق در واقع دست دوم بودن که توی دبی با تعویض قابشون نو می‌کرده و تازه لوازم جانبیش رو هم از نوع تقلبی می‌خریده و فقط زحمت چاپ جعبه‌ توی چین رو دستش مونده بود. آیا می‌تونید حدس بزنید چه سود کلانی از این طریق به جیب زده، تازه من الان فهمیدم اون همه گوشی هم که به خبرنگارا برای دروغ نویسی داده بود 100 میلیون آب نخورده و فوقش 10 میلیون افتاده براش!

حالا اون دکتر و وکیل و مردم عادی که هیچ، دوباره چند روز پیش تو خبرها اومده بود: شاکی که از پژوهشگران وزارت ارتباطات است، گفت: سرگرم کار بودم که تلفن همراهم زنگ زد و مرد جوانی با خوش‌زبانی گفت: «سلام آقا من از یک برنامه زنده تلویزیونی با شما تماس می‌گیرم. باید به اطلاعتان برسانم که برنده یک سفر زیارتی عتبات شده‌اید اما اگر نخواهید به این سفر بروید می‌توانیم از طریق صدا و سیما مبلغ پنج میلیون تومان به حساب بانکی شما واریز کنیم و باقی ماجرا»

اینه که تمام این موارد شیطان درون من رو حسابی بی‌خواب کرده برای برنامه‌ریزی یک کلاهبرداری.

عزت زیاد

آق فری


منبع:عصرارتباط

  • ۹۵/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">