ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناتوانی در برخورد با «مافیای VOIP»

| جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - «بیش از یک‌هزار شرکت ISP (ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی) کار ترمینیشن(قاچاق مکالمات بین‌الملل خارج به داخل) را انجام می‌دهند اما هنوز از نظر قانونی کاری در این خصوص صورت نگرفته است.»

«هر هفته شش میلیون دقیقه مکالمه قاچاق می‌شود با این حال شرکت‌های متخلف بدانند که به زودی گرفتار خواهند شد.»

این جملات هفته گذشته به نقل از مدیرعامل سازمان ارتباطات زیرساخت (وابسته به وزارت ICT) منتشر شد، موضوعی که بیش از سه سال است بوی کهنگی گرفته است. پرونده قاچاق مکالمات بین‌المللی که گفته می‌شود سالانه یکصد میلیون دلار خسارت به کشور وارد می‌کند طی این مدت از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(وابسته به وزارت ICT) بلاتکلیف مانده است.

جالب آنکه هر از چندگاهی سازمان تنظیم مقررات )رگولاتوری( بر اثر فشارهای وارده درخصوص علت مهار نکردن مافیای قاچاق VOIP (تلفن اینترنتی)گاهی مخابرات و این اواخر سازمان ارتباطات زیرساخت را مسوول جمع‌کردن این پرونده می‌داند.

و جالب‌تر آنکه گاهی برخی مدیران رگولاتوری به قاچاقچیان و مافیای VOIP چراغ سبز نیز نشان می‌دهند و در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند که قانون برخورد با این متخلفان فعلا در دست بررسی نیست.

سال‌هاست که مافیای VOIP در ایران به علت ناتوانی مسوولان در برخورد با ایشان، آن هم درست جلو چشم‌های ناظر مسوولان دولتی مشغول قاچاق هستند.

برای آنکه روشن شود مسوولان دولتی به شکل کامل این قاچاقچیان را می‌شناسند، کافی است مروری دقیق‌تر بر گفته‌های مدیرعامل سازمان زیرساخت داشته باشیم که گفته است: «یک‌هزار شرکت ISP، هفته‌ای شش میلیون دقیقه قاچاق می‌کنند.»

در لابه‌لای گفته‌های مسوولان مخابراتی نیز می‌توان به موضوع اشراف کامل ایشان بر شناسایی شرکت‌های متخلف برخورد کرد. اما ظاهرا «قاچاقچیان VOIP» قدرتی مافیایی پیدا کرده‌اند و مبارزه با ایشان را چالش‌برانگیز کرده است که مسوولان آن را به یکدیگر پاس‌کاری می‌کنند.

اگرچه این تنها ISP‌ها نیستند که قاچاق می‌کنند بلکه ظاهرا در این میان نهادهای غیرخصوصی هم حضور دارند که برخورد با ایشان از عهده وزارت ارتباطات به تنهایی خارج است.

با تمام این تفاسیر اینکه مسوولان مخابراتی کشور هرازچندگاهی تنها خبر از شناسایی و برخورد با متخلفان می‌دهند را شاید به نوعی بتوان بر حساس‌سازی و درخواست استمداد ایشان از مسوولان بالاتر و افکار عمومی حمل کرد.

به هر تقدیر تاکنون که مافیای VOIP با وجود تمام این تهدیدها مشغول است.

  • ۸۶/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">