ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه ای به آقای مسوول اینترنت

| دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۸۷، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی – موضوع قطع اینترنت در کشور ما موضوعی غیر عادی، عجیب و نگران کننده برای کاربران ایرانی محسوب نمی شود.

در ایران همه عادت کرده اند که هر از چند گاهی یک خبر دقیقا مثل خبر چند ماه قبل بخوانند که باز هم لنگر یک کشتی به فیبر نوری گیر کرده و پاره شده و اقدامات جهت ترمیم ادامه دارد و منتظر باشید امروز فردا شاید هم پس فردا درست شود.

از این موضوع که پارکینگ کشتی های در تردد در خلیج فارس گویی دقیقا در محل قرار گرفتن فیبر نوری مسیر ایران است، بگذریم به داخل و ضعف تامینی کشور خودمان باز گردیم.

به همین منظور نامه به شدت سرگشاده ای خطاب به آقای مسوول اینترنت تنظیم شده که در پی می آید.

"آقای مسوول محترم اینترنت کشور ، شما می دانید که قطعی، افت کیفیت و اصولا بروز هر نوع مشکل در اینترنت کشور به هیچ وجه من الوجوه قابل انکار و پنهان سازی از دیدگان فوق تیز کاربران ایرانی نیست، از این رو به جنابعالی توصیه اکید می شود که ضمن ابراز پوزش از وضع به وجود آمده، به جای آنکه منتظر سیل تماس های خبرنگاران جهت تایید صحت و سقم پارگی جدید باشید، خود شخصا اقدام به انتشار اطلاعیه رسمی نمایید.

بی شک این اطلاعیه گذشته از این که به نوعی قوت قلوب کاربران در راستای اقدام به اقدامات عاجل است به نوعی حکایت از تحت کنترل بودن اوضاع و این که قبل از رسانه ها و کاربران می دانید چه اتفاقی در کشور رخ داده است نیز دارد.

توصیه دیگر آنکه خواهشا پس از هر پارگی لحظه به لحظه کاربران و رسانه های تشنه کسب اطلاعات بیشتر و اصولا آخرین پیشرفت ها در جهت ترمیم را بی خبر نگذاشته و بازهم منتظر سونامی تلفن های خبرنگاران نمانید و خودتان مرتبا و به احترام مشترکانتان بگویید که کار در چه مرحله ای هست.

در پایان خواهشمند است به توصیه هایی که در پی آمد در پارگی بعدی که زمان کوتاهی نیز با آن باقی مانده توجه لازم را مبذول فرمایید تا بیش از این موجبات سردرگمی و نگرانی همگانی و افزایش اشغالی خطوط ارتباطی خود و دیگران نباشید."

با سپاس

یک سردرگم

  • ۸۷/۰۹/۲۵

نظرات  (۲)

  • هیچ وقت در دسترس نبوده و نخواهید شد
  • من یک کارگذار و ict مخابراتی هستم و هر وقت یک کارت اینترنت میفروشم منتظرم هستم که حرفهای ناسزایی بشنوم مگر گناه من چیه میگن سرعت اینترنت مرکز 63 کیلوبایت و من خودم از سرور استفاده میکنم ندیم روزهای عید هم از 35 کیلوبایت بالا بیاد خدایا پس این همه فناوری و علم روز کی بدرد ما میاد مگه ما چه گناهی داریم هیچ مسئولی مسئولیتش را به نحوء صحیح انجام نمیدهد.اقای رئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئس انترنت خدا کنه یه روز و یک لحظه که از وقت پر گوهرت که به اندازه چند ثانیه به کاری که داری فکر کنی و مجموعه زیر دستت خطاب بفرمائی که ما هم میتوانیم .
    من نمی فهمم بالاخره کی متوجه میشیم اینترنت یک فضای غادی نیست بلکه به نظرم همان نظریه هانتیگتون-برخورد تمدن ها-روی اصلی قضیه است چه بخواهیم وچه نخواهیم اینترنت فعلا هست فیلترینگ اگر مانند یک بخش فعال همیشه و بروز باشه کسی لازم نیست این قدر دنباتل شبکه بره آن وقت کار واقعی شروع میشه .وخود دولت دنباتل کیفیت میره........

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">