ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس وعده قبلی مسوولان شرکت ارتباطات سیار در خصوص عرضه نرم افزار پیام رسان فارسی 200 کارکتری از ساعات اولیه امروز، با وجود گذشت 12 ساعت از وعده داده شده هنوز این نرم افزار گویا به دلایل فنی بر روی پورتال این شرکت، قرار نگرفته است

به گزارش فارس، از زمان گذاشتن لینک مربوط به دریافت نرم افزار در سایت همراه اول نزدیک به 8 هزار و 172 نفر از این صفحه بازدید کرده اند و بدون دریافت نرم افزار به کار خود پایان داده اند.

در لینک مربط به دریافت نرم افزار پیام رسان 200 کارکتری تنها اطلاعات مربوط به راهنمای نرم افزار وجود دارد، اما از خود نرم افزار خبری نیست.

براساس این گزارش برای استفاده از این نرم‌افزار باید گیرنده و فرستنده پیامک، اقدام به دانلود و نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های خود کنند.

همچنین براساس آزمایش خبرنگار فارس بر روی سیم کارت اعتباری دولتی ارسال پیامک لاتین همچنان با همان قیمت 134 ریال محاسبه می‌شود.
بر اساس گزارش دیگری درحالی که مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار گفته است ‌نرم‌افزار پیامک فارسی که یک نرم افزار مبتنی بر جاوا است از امروز، یکم تیرماه، برای مشترکان قابل دسترس و دانلود است اما برخی مراجعه‌کنندگان اظهار می‌کنند بخش مربوط به دریافت نرم‌افزار پیام‌رسان برروی سایت این شرکت غیرفعال است.

علیرضا طلوع - مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مشترکان و علاقه‌مندانی که می‌خواهند از این نرم‌افزار استفاده کننده از امروز، اول تیرماه، می‌توانند به سایت شرکت ارتباطات سیار با آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و نرم‌افزار مذکور را که مبتنی بر جاوا است، به صورت رایگان دانلود و از آن استفاده کنند.

طلوع با بیان این که در هر پیامک لاتین امکان ارسال تقریبا 160 کاراکتر وجود دارد تصریح کرد: این نرم‌افزار برای ارسال پیامک فارسی به جای انگلیسی طراحی شده است؛ بدین ترتیب با این امکان می‌توان در هر پیامک فارسی 200 کاراکتر را ارسال کرد که طبیعتا این موضوع و ارسال پیامک فارسی برای مشترکان به صرفه‌تر خواهد بود.

وی گفت: بر روی صفحه اول سایت شرکت ارتباطات سیار در آیکونی با عنوان نرم‌افزارهای ویژه‌ی تلفن همراه، راهنمای استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد و قابل دانلود است.

طلوع خاطرنشان کرد: در راهنمای موردنظر استانداردی عنوان شده و امکان دانلود این نرم‌افزار در گوشی‌هایی که دارای این استاندارد باشند وجود دارد.

مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار در پایان تاکید کرد: نرم‌افزار پیامک فارسی امکان ارسال پیامک با همان تعداد کاراکتر انگلیسی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در جریان افزایش تعرفه‌ی ارسال پیامک لاتین و کاهش نرخ پیامک فارسی یکی از موضوعاتی که مطرح شد تفاوت حجم کاراکتر در پیامک‌های لاتین و فارسی و راهکار جبران آن بود به طوری که حدود 70 کاراکتر در پیامک فارسی مبادله می‌شود اما این میزان در پیامک لاتین 160 کاراکتر است که به گفته‌ی مسوولان بحث افزایش کاراکتر پیامک فارسی از70 کاراکتر به 160 کاراکتر با پیاده سازی نرم‌افزار پیامک فارسی حل خواهد شد که مشترکان در صورت استفاده از نرم‌افزار مذکور می‌توانند با هر پیامک فارسی معادل160 کاراکتر را ارسال کنند.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده این بود که برخی از گوشی‌ها امکان ارسال پیامک فارسی ندارند و در نتیجه مشترک نمی‌تواند از این کاهش هزینه پیامک فارسی بهره‌مند شود که وزیر ارتباطات دراین باره گفته بود: اکثر گوشی‌هایی که در حال حاضر در اختیار مردم است، قابلیت ارسال پیام فارسی را دارند مگر گوشی‌هایی که قدیمی باشد که حدود چهارماه فرصت به مشترکان داده شد که آن‌ها بتوانند خود را با این موضوع تطبیق دهند.

به گزارش ایسنا نرم‌افزار پیام‌رسان ابزاری برای ارسال پیامک‌های فارسی است. این برنامه بر روی تمامی گوشی‌های دارای جاوای با امکانات MIDP 2.0 ، CLDC 1.1، JSR 75, JSR 120 و 500 KB free memory قابل اجرا است.

غیرفعال بودن بخش مربوط به دانلود و دریافت این نرم‌افزار درحالی است که به گفته‌ی مسوولان شرکت ارتباطات سیار این مشکل تنها برای برخی از مشترکان رخ داده و تلاش می‌شود تا امکان دسترسی تا ظهر امروز برای همه فراهم شود.

  • ۸۷/۰۴/۰۱