ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه مارکتینگ اندرویدی تا حدود زیادی بی‌نیاز از خدمات بیرونی هستیم، درباره لزوم تلاش برای ایجاد استراتژی در حوزه موبایل و کسب‌وکارهای نوپا در راستای محدودیت‌ها و کسب بازارهای بین‌المللی توضیح داد.
محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر بی‌نیازی نسبی از مارکت‌های اندرویدی خارجی اظهار کرد: در حوزه مارکتینگ اندرویدی تا حدود زیادی بی‌نیاز از خدمات بیرونی هستیم. البته اگر به دنبال بازارهای بین‌المللی هستیم، این محدودیت‌ها بازار بین‌المللی ما را دچار مشکل می‌کند. لذا این هشدار را باید جدی بگیریم و تلاش کنیم در حوزه موبایل و کسب‌وکارهای نوپا استراتژی داشته باشیم.

وی با اشاره به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های آمریکایی اپل و گوگل، گفت: در دنیا نظام‌هایی خصوصا در کره جنوبی وجود دارد تا در جهت رفع وابستگی مطلق به اندروید و گوگل صورت بگیرد که ما آن را در دستور کار خود گذاشتیم. اما این موضوع بسیار استراتژیکی است و نمی‌شود یک‌شبه در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان در ادامه کرد: باید همه جوانب را بررسی کنیم و همه حوزه‌های توسعه‌ای را باید دید و با احتیاط کامل این حوزه را مطالعه کرد تا فکر کلیدی در این حوزه داشته باشیم. تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که در زندگی مردم اختلال به وجود بیاورند. بنابراین تصمیمات به ظاهر خوب ما نباید به گونه‌ای باشد تا زندگی مردم تحت تاثیر شعارهای خوب ما قرار گیرد و نباید زندگی مردم را مختل کنیم.

به گزارش ایسنا جهرمی که در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت با بیان اینکه تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع نشده، ادامه داد: اما مشکل اینجاست که دولت جدید آمریکا می‌خواهد در تفاهماتی که دارد خللی ایجاد کند. اما از آنجا که جمهوری اسلامی ایران رفتار عاقلانه‌ای را داشته و از طرفی به هم زدن تفاهمات بین‌المللی برایشان هزینه‌بر خواهد بود، طبیعتا آنها دنبال این هستند که اقداماتی را انجام دهند تا بگویند شعارهایی که از قبل داده بودند را اجرا کرده‌اند پس به دنبال این هستند که با ایجاد محدودیت‌ها خودی نشان دهند.

وی همچنین بیان کرد: از سوی آمریکا تحریم جدیدی از سوی کنگره و دستور اجرایی ویژه جدیدی در این حوزه صادر نشده است. اما رفتار دولتمردان آمریکا این نگرانی را برای شرکت‌های آمریکایی به وجود آورده که در صورت وجود تعاملات مالی باید تحت بازرسی‌های وزارت خزانه‌داری قرار بگیرند بنابراین محدودیت‌ها و بازنگری‌هایی در این حوزه ایجاد کردند.

 

GSMA دنبال حل موضوع است

وزیر ارتباطات همچنین با ارائه توضیحاتی درباره خبر تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل، عدم تمدید عضویت یک اپراتور ایرانی در این انجمن را تأیید کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی اعلام کرد مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA که دو سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده است و منعی برای حضور با عنوان شرکت‌های ایرانی وجود ندارد. 

وی همچنین گفت: مجوز OFAC برای تمدید عضویت همراه اول در GSMA که نیاز به تبادلات مالی داشته صادر نشده که GSMA دنبال حل موضوع است. 

وزیر ارتباطات در عین حال خبر تحریم ایران توسط GSMA را دقیق ندانست.

 

تاکسی‌یاب‌های اینترنتی، توییتر، سامسونگ و ...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال پیگیری رفع فیلتر توییتر هستیم و این موضوع در سراسر کشور در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد آذری جهرمی در برنامه «حالاخورشید» حضور یافت و در خصوص کسب و کارهای جوانان، رفع فیلتر توییتر و ... سخن گفت.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری رفع فیلتر توییتر هستیم، اظهار داشت: بخش های مختلف کشور در حال بررسی هستند؛نگاه ما عوض نمی شود و مثبت است، اما شاید کار ما به نتیجه نرسد.

به گفته وی، محدودیتی در استفاده از اسنپ و تپسی در کرج به وجود نیامده است.

جهرمی خاطر نشان کرد: شرکت سامسونگ برنامه ای برای کمتر کردن وابستگی به گوگل دارد. می توان با آنها و یا کشور ژاپن مذاکراتی داشت.

وی با بیان اینکه از دشمن جز دشمنی چیز دیگری نباید انتظار داشت، عنوان کرد: تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نشده است؛ دولت جدید آمریکا علاقه مند است در توافق صورت گرفته اختلال ایجاد کند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما تصمیم نداریم زندگی عادی مردم را مختل کنیم؛ این همان هدفی است که تحریم کنندگان ما دارند؛ پس باید از برخورد تند شعاری پرهیز کنیم؛ ما نمی پذیریم که کسب و کارهای سنتی جلوی کسب و کارهای نوپا را بگیرند. یک دسته از مشکلات به شرکت گوگل برمی گردد و سعی می کند انحصارات ذاتی ایجاد کند.

به گفته وزیر ارتباطات، تمام تلاش ما بر این است که مساله را حل کنیم چون موضوع مهمی در کسب و کار نوپا برای جوانان است.

وی گفت: کره جنوبی وابستگی مطلق خود را به گوگل و اندروید کم کرده است، این موضوع در دستور کار ما نیز وجود دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">