ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقدی دیگر بر تحلیل باشگاه ICT

| يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰۸:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - در مطلبی با عنوان نکاتی درباره نظر سنجی باشگاه فعالان ICT شهرام شریف سعی کرده تا به نوعی ایرادات وارده به تحقیق و ارزیابی جدید باشگاه فعالان آی سی تی را مطرح کرده و از چنین تحلیل و قیاسی انتقاد کرد.

من نیز شخصا اصل و بنیاد این طرح را زیر سوال می دانم. به عبارت واضح تر من از آن جهت اصل تحلیل مذکور را زیر سوال می دانم که معتقدم قطعا روش تحلیل و ارزیابی یک نشریه را با همان روش تحلیل و بررسی یه فلش مموری درست نیست.

این که اصولا در این تحلیل اشتباها یک بولتن تبلیغاتی یک نشریه قلمداد شده است باشد برای بعد لیکن وقتی می خواهیم یک نشریه را تحلیل کنیم اولا می بایست کار را به کاردان سپرد کما این که حتی وزارت ارشاد نیز برای انجام تحقیقاتی از این دست بودجه خاصی در نظر گرفته و از اساتید مجرب برای این کار استفاده می کند.

ثانیا این که اصولا استقبال خوانندگان از یک نشریه به تنهایی پارامتر ارزیابی یک نشریه محسوب نمی شود چرا که با این تعریف گاه مشاهده می شود که جراید موسوم و معروف به زرد به مراتب و در شرایط خاص، مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کنند و از این منظر می توانند در رده های بالاتری از نشریاتی که به مقولات جدی می پردازند قرار گیرند.

امید است که این مهم مورد توجه دوستان در باشگاه فعالان آی سی تی قرار گیرد.

  • ۸۶/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">