ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقد به شیوه شاطرزاده

| پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۶، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

ایمان بیک - فرموده‌اند که «خبرنگاران آمار ندارند، من دارم» و «خبرنگاران بروند بازار را تحلیل کنند» و «بحث‌های ژورنالیستی غیرکارشناسی است» و «خبرنگاران تولید نکرده‌اند که بدانند چه زحمتی دارد» و «خبرنگاران به دنبال مطالعه بروند» و «موبایل در ایران از همه جای دنیا ارزان‌تر است»‌و ....

اگر به شیوه شاطرزاده، معاون امور اقتصادی و بین‌الملل وزارت صنایع، بخواهی علمی و مستند از تعرفه 60 درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه دفاع کنی، بهترین راه، حمله به خبرنگاران است که در این مملکت نه اطلاع دارند، نه مطالعه و از همه جای دنیا هم بی‌خبرند، پس تعرفه 60 درصدی منطقی است!

اگر چه شیوه ما روزنامه نگاران چنین بی‌رحمانه نیست، اما برای عبرت هم که شده، بگذارید در برابر حمله مستدل آقای معاون، به شیوه خود ایشان دفاع کنیم.

آقای معاون، بهتر است اگر نمی‌خواهند آمار مستدل ارایه بدهند یا ندارند که ارایه بدهند، بروند همین کشورهای اطراف چرخی بزنند در بازار تا «مظنه» دست‌شان بیاید. اگر هم بخواهند ما که رفته‌ایم و دیده‌ایم، چند نمونه قیمت به ایشان ارایه کنیم.

راستی آقای شاطرزاده تا حالا نشنیده‌اید که گوشی از آن سوی آب می‌آورند، ارزان‌تر تمام می‌شود؟

آقای شاطرزاده! راستی چگونه است که همین گزارش‌های «ژورنالیستی» - یعنی بی محتوا، غیر منطقی و غیر کارشناسانه – را وقتی شرکت‌های بزرگ خارجی می‌خوانند از سرمایه‌گذاری در ایران برای تولید گوشی منصرف می‌شوند؟ آیا اینکه آن شرکت‌ها که همه چیزشان بر اساس آمار و اطلاعات و علمی است با این گزارش‌های «آبکی» گول می‌خورند؟

آقای مهندس، شما تا حالا روزنامه منتشر نکرده‌اید، پای صحبت کارشناسان ننشسته‌اید و خبرنگار نبوده‌اید تا بدانید خبرنگاران چشم و گوش جامعه و ناظر بی‌طرف هستند، که اگر می‌دانستید، اینچنین بی‌محابا خبرنگاران را به ضدیت با منافع ملی متهم نمی‌کردید.

آقای شاطرزاده، شما می‌گویید تعرفه 60 درصدی منطقی است؟ ما هم می‌گوییم غیر منطقی است. حالا نوبت شماست که بروید آمار جمع کنید.

ما می‌گوییم برای ایجاد ارزش افزوده، تولید و اشتغال زایی در همین حوزه تلفن همراه، شیوه‌های منطقی، علمی و تجربه شده فراوان است.

ما دیده‌ایم، شما هم بروید اطلاع حاصل کنید.
منبع :‌ روزنامه فناوران

  • ۸۶/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">