ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خبر از ارائه سند نقشه جامع دولت الکترونیک که صدها پروژه به عنوان زیرمجموعه دارد، در نمایشگاه الکامپ داد.

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، دکتر احمد بزرگیان طی نشست خبری بخش دولتی نمایشگاه الکامپ خاطرنشان کرد: دولت دهم با سرعت به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و برای دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ، حضور جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای داشتن شهروند، دولت و ارتباطات الکترونیکی، نمایشگاه شانزدهم الکامپ را نماد همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در مسیر الکترونیکی شدن، می‌ دانیم و در طول نمایشگاه افزون بر همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی بر انسجام دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات الکترونیک نیز تأکید می‌شود.

دکتر بزرگیان با اشاره به فرصت استثنایی تعامل دو بخش خصوصی و دولتی در نمایشگاه شانزدهم الکامپ گفت: تنها راه تحقق دولت الکترونیک همکاری با بخش خصوصی است که بازار خوبی برای آنها فراهم می‌کنیم.

وی درباره حضور دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه شانزدهم توضیح داد: 31 دستگاه دولتی برای حضور در سالن 40 نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که شرط اصلی حضور آنها در این نمایشگاه توانایی ارائه خدمات الکترونیک در غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

دکتر بزرگیان همچنین بر اهمیت بحث دولت الکترونیک در دولت نهم تأکید کرد و افزود: کارگروه فناوری اطلاعات و امنیت(فاوا) که دو معاون رئیس جمهوری و 12 وزیر دولت عضو آن هستند، میزان اهمیت خدمات الکترونیک در دولت دهم را نشان می‌دهد. مصوبات این کارگروه طبق اصل 138 به تصویب در دولت نیاز ندارد و قابل اجراست که این یک نگاه ارزشمند برای تسریع در تصمیمات است.

وی ادامه داد: کارگروه فاوا 18 کمیته تخصصی دارد که هر کدام از آنها بررسی‌های تخصصی حوزه خود را بر عهده دارند و این زمینه را برای مشارکت همه دستگاه‌های دولتی در مسیر الکترونیک شدن فراهم کرده است.

دکتر بزرگیان تصریح کرد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت وظیفه اصلی تحقق دولت الکترونیک را در کشور به عهده دارد و برای رسیدن به اهداف خود 10 برنامه جامع تدوین کرده است. نخستین برنامه ما توسعه الکترونیک است که بر اساس آن در برنامه پنجم، توسعه 100درصد ارتباطات داخلی دستگاه‌های دولتی و 70درصد خدمات آنها به مردم به صورت الکترونیک خواهد بود. همچنین 100درصد مردم از پرونده سلامت الکترونیک برخوردار می‌شوند که پایلوت این طرح در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی از ادغام دو درگاه iran.ir و iranmardom.ir خبر داد و ابراز امیدواری کرد که یکی شدن این دو درگاه تا نمایشگاه شانزدهم الکامپ عملی شود.

وی افزود: درگاه "ایران" 835 خدمت شامل 505 خدمت اطلاع رسانی، 250 خدمت تعاملی و 70 خدمت تراکنشی ارائه کرده است و درگاه "ایران مردم" نیز 1800 خدمت ارائه کرده است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به افتتاح طرح "میزان2" در روز گذشته و با حضور دو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازرگانی اشاره کرد و افزود: افتتاح این طرح نیز گامی بزرگ در تحقق استفاده از پول الکترونیک در کشور است. در این طرح سامانه‌ای طراحی شده است که تمامی خرید‌های دستگاه‌های دولتی در بازارهای داخلی را تنظیم می‌کند و به این ترتیب تمام خریدهای دولتی به تدریج به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی مخاطب سالن دولت الکترونیک در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ را تمام اقشار جامعه دانست و تأکید کرد: خدمات الکترونیک دولت به همه مردم ارائه می‌شود و بنابراین همه آنها مخاطبان نمایشگاه خواهند بود. دولت در پنج نمایشگاه گذشته حضور مستقل نداشته است و امیدوار است که شرکت در این نمایشگاه باعث گسترش دولت الکترونیک به تمام نقاط کشور شود.

دکتربزرگیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی حاضر در سالن 40 خدمات خود را به صورت اطلاع‌رسانی، تعاملی و تراکنشی ارائه می‌کنند و از امسال نیز تمام دفاتر خدماتی سازمان‌ها به "دفاتر خدمات پیشخوان دولت" تغییر نام خواهند داد.

وی در پایان این جلسه عنوان کرد که دکتر لطف‌الله فروزنده - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری - برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شانزدهم الکامپ اعلام آمادگی کرده است.

  • ۸۹/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">