ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایشگاه الکامپ بهمن ماه برگزار می‌شود

| سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تهران در تیرماه امسال به تعویق افتاد، در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ثروتی عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران امروز در نشست خبری آنلاین از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در بهمن ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در فضای مفیدی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری الکامپ در تیرماه امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونا به تعویق افتاد، گفت: هم اکنون با کاهش شیوع کرونا، امیدوار هستیم که بتوانیم الکامپ را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کنیم.

ثروتی افزود: با وجود اینکه کرونا برگزاری الکامپ را در تیرماه تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر هزینه‌هایی که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به دلیل عدم برگزاری این نمایشگاه، متحمل شد، شرکت‌هایی که در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند نیز متضرر شدند. از این رو در حال برنامه ریزی هستیم تا امتیازات خوبی در جانمایی غرفه و سایر تسهیلات جانبی برای شرکت‌هایی که قبلاً در این نمایشگاه ثبت نام کردند قائل شویم.

وی گفت: تعرفه حضور در نمایشگاه الکامپ برای متقاضیان حوزه ICT نسبت به تعرفه‌ای که پیش از این برای نمایشگاه تیرماه اعلام شده بود، تغییری نیافته و با همان تعرفه‌های قبلی از شرکت‌ها برای ثبت نام و حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

ثروتی با تاکید بر اینکه بخشی از نمایشگاه الکامپ امسال به صورت آنلاین هم برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه سالن دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات برپا می‌شود و این وزارتخانه برنامه‌های جدیدی برای عرضه شبکه ملی اطلاعات و سایر پروژه‌ها در این نمایشگاه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی برای حضور کشورهای منطقه به عنوان بازدیدکننده از نمایشگاه الکامپ در جریان است، گفت: هیأت تخصصی از سوریه و عراق برای بازدید از نمایشگاه الکامپ به تهران می آیند. تمامی تلاش این است که امکان تعامل بخش دولتی و خصوصی کشورهای منطقه با شرکت‌های ICT ایرانی فراهم شود.

ثروتی در پاسخ به سوالی مبنی بر مقایسه دو نمایشگاه فناوری اطلاعات الکامپ و جیتکس تاکید کرد: ما به دنبال رقابت نیستیم. ما بازیگر مهم منطقه در حوزه ICT هستیم و به دنبال این هستیم که سهممان را از بازار فناوری اطلاعات منطقه حفظ کنیم. این موضوع ممکن نخواهد بود مگر اینکه یک برنامه ریزی بلندمدت برای برگزاری رویدادی مانند الکامپ داشته باشیم. تفاوت الکامپ با جیتکس این است که آنها از سال قبل حتی زمان برگزاری نمایشگاه سال بعد خود را می‌دانند اما در کشور ما تکلیف تاریخ برگزاری نمایشگاه و مجری برگزارکننده آن تا ۳ ماه قبل از برگزار نمایشگاه مشخص نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">