ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نهادهای مسوول پاسخگوی ایرانسل باشند

| سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - علیرضا قلمبردزفولی، مدیرعامل ایرانسل یک‌سال پس از راه‌اندازی شبکه اپراتور دوم تلفن‌همراه کشور برای دومین بار در جمع ده‌ها خبرنگار از حوزه‌های فناوری اطلاعات، بازرگانی و اقتصادی رسانه‌های مختلف کشور قرار گرفت تا پاسخگوی ده‌ها پرسش و ابهام پیرامون عملکرد شرکت زیرمجموعه خود باشد.

نتیجه این نشست به خروجی‌های جالبی منتهی شد. مدیرعامل ایرانسل تقریبا هیچ یک از مشکلات و اعتراضات را که از طرف خبرنگاران مطرح شد به گردن نگرفت. در عوض در طول سخنانش اگرچه سعی کرد که بگوید قصد گله و شکایتی ندارد اما هر جا در مقابل انتقاد و پرسشی قرار گرفت، موضوع را به عوامل برون‌سازمانی منتسب کرد.

دزفولی مشکلات کمی و کیفی شبکه و کاربران خود را تلویحا متوجه شهرداری‌ها، مخابرات استان‌ها، وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست. نام این نهادها به کرات و در لابه‌لای گفته‌های دزفولی آن هم در زمان پاسخ به پرسش‌ها به چشم می‌خورد که البته باید منتظر پاسخ طرف‌های مقابل نیز ماند.

جالب آنکه مدیرعامل ایرانسل در طول مصاحبه قریب به پنج ساعته خود، آنجا که از وی پرسیدم از لحاظ درون‌سازمانی به تلاش خود و همکارانش در طول یک‌سال گذشته چه نمره‌ای می‌دهد؟ اگرچه به عددی اشاره نکرد اما با توضیحاتی که ارایه داد تلویحا اعلام کرد که نه تنها از تعهدات خود عقب نیستند بلکه فراتر از آن نیز عمل کرده‌اند. به عبارت دیگر به نظر می‌رسید دزفولی نمره‌ای فراتر از 20 را برای همکارانش در نظر گرفته است.

اگرچه نگارنده به هیچ‌وجه قصد قضاوت و موضع‌ گیری را در برابر سخنان مدیرعامل ایرانسل ندارد اما مشتاقانه منتظر پاسخ نهادهایی که نام آنها به عنوان عوامل کندی و شکل‌گیری مشکلات ایرانسل مطرح شده، هستیم.

در این خصوص شهرداری باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده درخصوص خروج 120 آنتن ایرانسل در تهران و مشکلات دیگر جهت نصب آنتن‌های جدید باشد.

مخابرات استان‌ها باید پاسخگوی کندی در هماهنگی‌ها و برقراری ارتباطات اتصال متقابل باشند.

شرکت مخابرات ایران پاسخگوی علت وارد شدن به موضوع عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری توسط خود و عدم عقد یک قرارداد کلی با شرکت‌های استانی باشد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگوی علت عدم پرداخت بدهی 21 میلیارد تومانی خود به شرکت ایرانسل باشد.

شرکت ارتباطات زیرساخت باید پاسخگوی علت قطعی‌های فیبرنوری، تاخیر یک‌ساله در بستن قرارداد سطح خدمات (SLA) و پیشنهاد جدید ایرانسل جهت ایجاد یک زیرساخت جدید میان این شرکت و زیرساخت باشد. عدم واگذاری یک‌ساله یک خط E1 برای برقراری رومینگ بین‌الملل ایرانسل نیز مورد دیگری است که ظاهرا زیرساخت باید پاسخگو باشد.

شرکت ارتباطات سیار باید به این موضوع پاسخ دهد که چرا پس از چند ماه قرارداد، رومینگ خود را با ایرانسل برقرار نکرده تا این شرکت مجبور به موازی‌کاری نشده و روی پوشش جاده‌ای کار نمی‌کرد .

در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز باید به علت عدم پیش‌بینی‌های لازم در مورد قوانین و مقررات مربوط به MMS، نحوه جبران خسارت ایرانسل از بابت قطعی این سرویس و علت کندی در تخصیص فضای باند فرکانس پاسخ دهد.

چندی پیش نیز به نقل از مدیرعامل ایرانسل علت عدم تحویل سیم‌کارت‌های هدیه به پست ارجاع داده شد که جا دارد شرکت پست نیز پاسخگوی کندی خود در این زمینه و علت تاخیرها و نارضایتی مشترکان ایرانسل باشد.

به هر ترتیب مجموع عواملی که به آنها اشاره شده موجبات نارضایتی ایرانسل و مشترکان این شرکت شده و بی‌شک رسانه‌ها بی‌صبرانه منتظر دریافت پاسخ‌های متناسب از سوی نهادهای مسوول هستند.

  • ۸۶/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">