ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نهایی شدن وضعیت ویزای الکترونیکی

| چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

باتوجه به تأکید مقامات عالی کشور و مسئولان بلندپایه وزارت امور خارجه، هفته آینده با هماهنگی دفاتر کنسولی ذی‌ربط در مجموعه آن وزارتخانه، اجرای ویزای الکترونیک نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری (CHTN)، مدیر اجرایی طرح جامع ICT و سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این مطلب گفت: براساس مذاکراتی که به تازگی به آقای مهندس بنی‌هاشمی، مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت امور خارجه داشتیم، ایشان امیدوار بودند با نظر مساعد مقامات آن وزارتخانه و عزم جدی در راه‌اندازی این سیستم، هفته آینده هماهنگی نهایی با دفتر امور کنسولی وزارت خارجه انجام و این طرح از مرحله آزمایش وارد فاز عملیاتی ‌شود.

"عبدالکریم شادمهر" افزود: ما نیز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نزدیک موضوع را تعقیب می‌کنیم و امیدواریم این امر در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

وی گفت: اجرای این طرح از نظر فنی در ایران امکان‌پذیر است و با آموزش مناسب و نیز فرهنگسازی استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی در فرآیندهای اداری و زمان‌بر، می‌توان از این توانمندی و امکان استفاه بهینه کرد.

شادمهر تأکید کرد: باتوجه به اینکه بحث ویزای الکترونیک در حیطه مسئولیت‌‌های وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذی‌ربط است، سازمان ما با درنظر گرفتن منافع مهمی که این امر برای توسعه گردشگری دربردارد، با علاقه به‌دنبال اجرایی شدن موضوع بوده و آمادگی هر نوع همکاری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری یکی از موارد مهم ارائه خدمات الکترونیکی به گردشگر است. این امر می‌تواند در قالب صدور ویزای الکترونیک، بحث پرداخت و دریافت تسهیلات، اجاره ماشین و تورهای مجازی و... باشد، اما آنچه می‌تواند تحقق این موضوع را تسریع کند، بحث ویزای الکترونیک است. یعنی اگر قرار باشد کسی به روش سنتی درخواست ویزا کند تا زمان دریافت آن حداقل دو هفته باید صبر کند، اما با اجرای طرح ویزای الکترونیک در کمترین زمان ویزا را دریافت می‌کند. در مراحل بعد نیز خدمات دیگر به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

مدیر اجرای طرح جامع ICT در پاسخ به اینکه برخی از رسانه‌ها بحث ویزای الکترونیک را بحث پیش پاافتاده‌ای اعلام کرده و معتقدند موضوعات مهمتری برای جذب توریست در ایران وجود دارد، افزود: حداقل خدمات الکترونیکی گردشگری که می‌توان به یک گردشگر ارائه داد، ویزای الکترونیک است. البته ارزش‌گذاری نمی‌کنیم که کدام امر در این زمینه مهمتر است. معتقدیم همان‌طور که بحث پرداخت و دریافت تسهیلات در جای خود مهم است، ویزای الکترونیک نیز ارزش فراوانی دارد. همه مسائل مربوط به گردشگر در جای خود با ارزش است و باید برای حل مشکلات پیش روی آنها تلاش کرد، اما سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عزم خود را جزم کرده تا در کلیه مواردی که به نوعی با گردشگری مرتبط است، خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه کند. اجرایی کردن ویزای الکترونیک گامی است که سازمان را در این زمینه به پیش می‌برد و موجب تسریع در ارائه خدمات به مسافران می‌شود. موضوع مهم این است که این امر نقش مهمی در تسهیل سفر و یا کاهش عوامل بازدارنده سفر خواهد داشت.

شادمهر تأکید کرد: متقاضیان ویزای الکترونیک می‌توانند با مراجعه به آدرس HTTP://217.66.222.35 در اینترنت از اطلاعات و اخبار مرتبط با این موضوع آگاه شوند.

  • ۸۵/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">