ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نوشاغلان ICT هم تجمع کنند

| يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

همان‌طور که در جریان هستین، یکی از برنامه‌های کلیدی وزارت ارتباطات ایجاد مشاغل جدید هست و با کمی تعارف و اصرار، قرار شد سالی 100 هزار تا شغل ICT ایجاد بشه.

بعد هم وزیر ارتباطات وقتی مورد این پرسش قرار گرفتن که آقا چه خبر از مشاغل ICT گفتن، انجام شده و توی شرکت‌های ICT باید دنبالش برید.

واقعیت اینه که بعضی از آمارها رو خیلی نمی‌شه دنبالش رو گرفت و آمارش رو درآورد. مثلا می‌گن امسال نسبت به پارسال چند 10 هزار کیلومتر بیشتر فیبر نوری کشیده شده. خب شما از کجا می‌خوای آمار بگیری که این سیم‌ها از کجا به کجا کشیده شده و به قولی اگه بگن همینجا که شما ایستادی زیر پات فیبر نوری رد شده، مجبوری قبول کنی یا این که بیل و کلنگ ‌برداری و بکنی ببینی به فیبر نوری می‌رسی یا نه؟ که این کار با دستان لطیف و حقوق اندک خبرنگارا به‌صرفه نیست.

یا همین ایجاد شغل، شما نمی‌تونی بری تک‌تک زنگ در شرکت‌ها رو بزنی بپرسی با سلام می‌خواستم بدونم امسال شما چند نفر استخدام کردین؟ در این مورد هم اگه یه گلدون از بالا نیفته روی سرتون، جواب به شما چه ارتباطی داره دریافت می‌کنید و تازه مجوز هم ندارید و بعد هم مگه یکی دو تا هستن این شرکت‌ها.

حالا اینا رو برای چی گفتم. چند روز قبل وزیر ارتباطات توی صفحه شخصی خودشون نوشتن، "حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده در طی سال‌های اخیر بوده است" و از این حرفا.

بعد یه سری کاربر از همه جا بی‌خبر باز اومدن زیر این پست وزیر نوشتن، قربانت شوم امضای جنابعالی پای تعدیل نیروهای شرکتی مخابرات هنوز خشک نشده.

ماجرایی که این کاربرهای بیکار بهش اشاره می‌کنن درباره تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات هست که ظاهرا مربوط به بالای 20 هزار نفر می‌شه.

حالا من اینجا یک حمایت می‌خوام. باید به وزیر ارتباطات کمک کنیم و تنهاش نذاریم. همه هم مسوولیم. لذا من می‌خوام پیشنهاد یه کمپین و تجمع بدم. من نشستم یه حساب و کتاب سرانگشتی کردم که توی این سه سال و اندی که از کار دولت گذشته، اون‌طور که مسوولان وزارت ارتباطات گزارش دادن، بیش از 250 هزارتا شغل جدید باید ایجاد شده باشه.

لذا من می‌خوام نوشاغلان حوزه ICT برای قدردانی و حمایت از وزیر ارتباطات و این که فقط نیمه خالی لیوان از طرف مردم مشاهده نشه، همت کنن و به میدان بیان. برای این کار نه همه 250 هزار نفر که اگه 10 درصد، نه ولش کن زیاده دردسر می‌شه، حداقل 1 درصد یعنی حدود 2500 نفر پاشن بیان جلوی وزارت ارتباطات یا مجلس تجمع کنن.

خلاصه ببینم چیکار می‌کنیدا. چراغ اولم 100 نفر اول که روشن کنن می‌گم اپراتورا دو گیگ اینترنت مجانی بهش بدن.

عزت زیاد

آق فری


(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">