ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاهی به تعرفه اپراتور های تلفن همراه کشور

| دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۸، ۰۴:۲۰ ب.ظ | ۱ نظر

موبنا - معصومه بخشی پور - در میان حدود 46 میلیون مشترکی که هم اکنون در کشور ما از سیمکارت های اپراتور اول ، تالیا و اپراتور دوم استفاده می کنند کم هستند مشترکانی که اطلاعات کاملی نسبت به تعرفه مکالمه و حتی پیام کوتاه سیمکارت خود دارند و به همین دلیل است که همیشه از صورتحساب تلفن همراه خود گلایه مندند. برای آشنایی و اطلاع رسانی بیشتر بهتر است نگاهی به هزینه مکالمات و پیام کوتاه اپراتورهای اپراتورهای مختلف تلفن همراه در کشور داشته باشیم.

هزینه استفاده از سیمکارت های همراه اول

هم اکنون هزینه ثبت نام سیمکارت های دایمی اپراتور اول 288هزار تومان و هزینه ثبت نام سیمکارت های اعتباری این اپراتور 22هزار و 600 تومان است .

طبق اعلام سایت رسمی شرکت ارتباطات سیار هزینه ثبت نام سیمکارت های دایمی طرح جدید (کد 0910) نیز 123هزار و 600 تومان است که این سیمکارتها از لحاظ تعرفه مکالمات و پیام کوتاه تفاوتی با سیمکارت های دائمی این اپراتور ندارد و تنها تفاوت آنها در میزان ودیعه ای است که نزد مخابرات می ماند.

نرخ یک دقیقه مکالمه شهری سیمکارت های دائمی همراه اول به تلفن همراه و ثابت و بالعکس از ساعت 8 صبح تا 21 بعدازظهر 10 پالس (یک دقیقه ) معادل 5/ 447 ریال خواهد بود.

از ساعت 21 تا 8 صبح نرخ یک دقیقه مکالمات شهری با سیمکارت های دائمی همراه اول معادل تعداد 8 پالس و 358 ریال است که این تعرفه در روزهاتی جمعه و تعطیل رسمی نیز به همین صورت محاسبه می شود.

در همین حال نرخ یک دقیقه مکالمه بین شهری سیمکارت های دائمی همراه اول به همراه و همراه به ثابت و بالعکس از هر نقطه با سایر نقاط کشور از ساعت 8 صبح تا 21 بعدازظهر 17پالس معادل 760 ریال و از ساعت 21 تا 8 صبح و روزهای جمعه و تعطیل رسمی 12 پالس معادل 536 ریال محسوب می شود.

نرخ مکالمه با سیمکارت های اعتباری همراه اول 20درصد بالاتر از تعرفه های فوق می باشد.

برهمین اساس محل ثبت نامی مشترک، به عنوان مبدأ مخابراتی مشترک منظور و اگر مشترک از مبدأ خارج شده و به شهر دیگری برود، پس از هر بار تماس به ازای هر دقیقه مکالمه، مبلغی معادل دو پالس مکالمه تلفن همراه، علاوه بر تعرفه‌های معمول، برای وی به عنوان هزینه جابجایی محاسبه می شود.

تعرفه مکالمات بین المللی همراه اول نیز مانند تلفن ثابت محاسبه می‌شود ولی به هر یک دقیقه مکالمه، هزینه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه شهری نیز اضافه می شود.

تعرفه ارسال پیام کوتاه تلفن همراه با فونت فارسی از سیممکارت های دائمی همراه اول 89 ریال و با فونت لاتین 222 ریال است و تعرفه پیام کوتاه سیمکارت های اعتباری این اپراتور 20درصد بالاتر از این نرخ است.

هزینه استفاده از سرویس GPRS همراه اول در زمان اوج ترافیک یعنی از ساعت 8 الی 23 به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 8/14 ریال و در زمان غیر ‎اوج ترافیک یعنی از ساعت 23 الی 8 روز بعد و همچنین روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 4 ریال است.

همچنین هزینه استفاده از هر بسته 50 کیلوبایتی سرویس MMS معادل 50 تومان و ارسال هر بسته 100 کیلوبایتی معادل 100 تومان در نظر گرفته شده است که تا حجم های مذکور می توان متن، صدا و تصویر ارسال کرد

هزینه استفاده از سیمکارت های تالیا

در سیمکارت های اعتباری تالیا هزینه مکالمه بر اساس منطقه ای که سیم کارت در آنجا ثبت شده، زمان تماس در شبانه روز، مدت زمان تماس و مقصد تماس محاسبه می شود.براین اساس نرخ مکالمه (بر حسب ثانیه) در داخل ایران در ساعتهای کم ترافیک کمتر از نرخ ساعتهای اوج مصرف است.

براین اساس نرخ هر دقیقه تماس داخلی با سیمکارت های تالیا از شنبه تا پنجشنبه در ساعات 8صبح تا 21 بعدازظهر داخلی 670 ریال است.

همچنین نرخ هر دقیقه تماس بین شهری با این سیمکارت ها و در ساعات یادشده 1139ریال خواهد بود.

در ساعات کم مصرف و روزهای تعطیل نرخ هر دقیقه مکالمات داخلی با سیمکارت های تالیا 536 ریال و مکالمات بین شهری معادل 804 ریال محاسبه می شود.

ارسال پیام کوتاه از سیمکارت های تالیا 160 ریال است و سرویس دریافت پیام صوتی این اپراتور در ساعات 8 صبح تا 21 بعداز ظهر شنبه تا پنجشنبه معادل 670 ریال در هر دقیقه، در ساعات 21 تا 8 صبح و شنبه تا پنجشنبه و روزهای تعطیل 536 ریال در هر دقیقه محاسبه می شود.

هزینه مکالمه بین المللی سیمکارت های تالیا نیز با توجه به کشور تماس گیرنده، به صورت دقیقه محاسبه می شود و این هزینه تماس بستگی به کشور مقصد دارد.

برای مثال اگر مشترک قصد تماس با یکی از کشورهای ویتنام، کوبا، سورینام، غنا، راونیون، هند خاورغرب فرانسه، واله و جزایر فورتیونا را دارد، این تماس ها مشمول تعرفه 7865 ریال برای هر دقیقه خواهد شد.

تماس با افغانستان مشمول تعرفه 3716 ریال برای هردقیقه خواهد بود و اگر مقصد یکی از کشورهایی باشد که به آن اشاره نشده است ، تعرفه 3033 ریال برای هردقیقه مبنای محاسبات خواهد بود.

براین اساس هزینه تماس با همه کشورها از شنبه تا پنجشنبه و در ساعات اوج مصرف 3033 ریال در هردقیقه، شنبه تا پنجشنبه در ساعات غیر اوج مصرف و تعطیلات معادل 2899 ریال در هر دقیقه محاسبه می شود.

در کشورهای ذکر شده در ساعات ترافیک 7865 ریال و در ساعات غیر ترافیک در روزهای شنبه تا پنج شنبه و ایام تعطیل هزینه تماس با سیمکارت های تالیا 7731 ریال در دقیقه خواهد بود.

تماس با افغانستان از طریق سیمکارت های تالیا در ساعات غیر اوج مصرف نیز معادل 3582 ریال است.

سیمکارت های این اپراتور هم اکنون به قیمت 10هزار و 300 تومان بفروش می رسد.

هزینه استفاده از سیمکارت های ام تی ان- ایرانسل

در سیمکارت های دائمی اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل که با عنوان طرح دائمی پایه ثانیه‌ای شناخته می شود اشتراک ماهانه هر مشترک 750 تومان و سپرده رومینگ آن 200هزار تومان است .

طبق اعلام سایت رسمی این شرکت ، تماس با سیمکارت های دائمی ام تی ان ایرانسل به ام تی ان ایرانسل 832 ریال و تماس از ام تی ان ایرانسل به سایر خطوط داخل کشور1041 ریال محاسبه می شود.

تماس‌های خارج کشور در ساعات اوج مصرف با سیمکارت های ام تی ان ایرانسل با تمام کشورهای جهان دقیقه ای 2022 ریال ، با کشورهای ویتنام ، کوبا، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون ، آنتیل فرانسوی، جزایر والیس و فورتونا دقیقه ای 5243 ریال و با افغانستان دقیقه ای 2477 ریال خواهد بود.

همچنین تماس از سیمکارت های دائمی ام تی ان ایرانسل با خارج کشور در ساعات کاهش مصرف با تمام کشورهای جهان دقیقه ای 1933 ریال، و با کشورهای مذکور دقیقه ای 5154 ریال و افغانستان 2388 ریال محاسبه می شود.

پیام کوتاه از سیمکارت های دائمی ام تی ان ایرانسل به تمام کشورهای جهان 1500ریال ، به ویتنام ، کوبا، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون ، آنتیل فرانسوی، جزایر والیس ، فورتونا و افغانستان 1000 ریال

محاسبه می شود.

در طرح اعتباری سیمکارت های ام تی ان ایرانسل نیز تماس از ام تی ان ایرانسل به ام تی ان ایرانسل معادل 1033 ریال و تماس از ام تی ان ایرانسل به سایر خطوط داخل کشور 1420 ریال برپایه محاسبه ثانیه ای خواهد بود.

تماس‌ با تمام کشورهای جهان در ساعات اوج مصرف دقیقه ای 3840 ریال و با کشورهای ویتنام ، کوبا، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون ، آنتیل فرانسوی، جزایر والیس و فورتونا معادل 10080ریال و افغانستان 4740 ریال خواهد بود.

تعرفه تماس با این کشورها در ساعات کاهش مصرف 3720 ریال ، با کشورهای ویتنام ، کوبا، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون ، آنتیل فرانسوی، جزایر والیس و فورتونا 9900 ریال و با افغانستان 4560 ریال خواهد بود.

پیام کوتاه داخل کشور به خطوط ام تی ان ایرانسل و به سایر خطوط در ساعات اوج مصرف 160 ریال

و در ساعات کاهش مصرف 128 ریال خواهد بود.

بنابر اعلام سایت رسمی شرکت ایرانسل ، تماس با خدمات مشترکین این اپراتور معادل یک دقیقه تماس صرفنظر از مدت مکالمه محاسبه می شود.

ارسال پیام چند رسانه ای (MMS) تا سقف 300 کیلوبایت به سایر مشترکان ام تی ان ایرانسل یا به نشانی پست الکترونیکی 480 ریال و ارسال و دریافت دیتا از طریق GPRS معادل 15 ریال و برای ساعات اوج مصرف 7ریال محاسبه خواهد شد.

در سیمکارت های پیام رسان ام تی ان ایرانسل نیز پیام کوتاه داخل کشور به خطوط ام تی ان ایرانسل و سایر خطوط 100 ریال است و ارسال پیام کوتاه از طریق این سیمکارت ها به خارج از کشور 1500 ریال و به کشورهای ویتنام ، کوبا، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون ، آنتیل فرانسوی، جزایر والیس و فورتونا و افغانستان 1000 ریال محاسبه می شود.

  • ۸۸/۰۵/۱۲

نظرات  (۱)

بنا به گفته سایت شرکت ایرانسل هزینه تماس دائمی به دائمی یا اعتباری در کل کشور بدون در نظر گرفتن مبدا ثبت نام 499ریال می باشد وبا سایر خطوط 620ریال است وگفته شما غلط است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">