ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هراس واحد دفاع سایبری ارتش اسراییل از ایران

| يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

واحد دفاع سایبری ارتش رژیم صهیونیستی، وظیفه حفظ امنیت سایبری اسرائیل را برعهده دارد.

روزنامه عبری زبان «Israel Hayom» در متنی مدعی شد که حمله چند ماه گذشته روی تأسیسات آبی اسرائیل که به‌وسیله گروه «C4i»، شاخه دفاع سایبری ارتش اسرائیل خنثی شده، از سوی ایران بوده است.

مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که ایران در آخرین اقدام خود تلاش کرده به زنجیره تأمین ارتش اسرائیل نفوذ و در آن ایجاد اختلال کند. زنجیره تأمین، ارتش این رژیم را به خدمات اساسی دریافت شده از سازمان‌های غیرنظامی مانند : غذا و سوخت متصل می‌کند. مقامات رژیم صهیونیستی می‌ترسند که نفوذ با موفقیت در زنجیره تأمین شاید اطلاعات مهمی در مورد روش‌های عملیاتی، تسهیلات و شرکت‌های خاص به ایران داده باشد. یگان دفاع سایبری که تحت نظارت C4i فعالیت می‌کند، پس از شناسایی حمله، روزها برای خنثی کردن آن زمان گذاشت.

«R»، فرمانده کدگذاری، رمزگذاری و یگان امنیتی C4i در گفتگو با اسرائیل هایوم اظهار داشت :«ما همه جا هستیم. از کابل‌های فیبر نوری تا ماهواره، از پایگاه خانگی تا سربازان در خط مقدم، همه جا حضور داریم. ما از سیستم‌ها محافظت می‌کنیم تا هیچ کس نتواند به ارتش اسرائیل نفوذ کند.»

واحد دفاع سایبری 4 سال پیش تأسیس شد. این واحد در یک ساختمان اداری غیرنظامی در تل‌آویو، بدون هیچگونه علائم رسمی قرار دارد؛ نقش‌های اصلی این واحد تضمین امنیت شبکه‌های مخابراتی داخلی ارتش اسرائیل، توانمندسازی ارتش برای انجام فعالیت‌های مجاری به‌راحتی و در زمان صلح و جنگ و کمک به حفظ وضعیت جهانی پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در حوزه فناوری نظامی و فعالیت‌های سایبری به شمار می‌روند.

ارتش اسرائیل، واحد دفاع سایبری را یک یگان رزمی می‌داند. این واحد دائما آزمایش‌های نفوذ را انجام می‌دهد و سربازان واحد سعی در هک کردن سیستم‌های ارتش برای آزمایش مشکلات امنیتی و نقاط کور احتمالی دارند. این واحد همچنین یکپارچگی تجهیزات تولید شده ارتش اسرائیل را در ناحیه برون مرزی تضمین می‌کند. جت‌های جنگنده و زیردریایی‌های تولید شده در خارج از اسرائیل به‌طور بالقوه می‌توانند در مرحله تولید مجهز به فناوری ردیابی باشند و یگان دفاع سایبر اطمینان می‌دهد که کلیه تجهیزات مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از منظر امنیت فناوری اطلاعات ایمن هستند.

منبع: سایبربان

  • ۹۹/۰۳/۲۵

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">