ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه بالای اینترنت باند پهن در ایران

| شنبه, ۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رضا داودی - طبق آمارهای جهانی، آمریکا از لحاظ تعرفه خدمات اینترنت با باند پهن در رتبه 13 دنیا قرار دارد و به عبارتی جزو گران‌قیمت‌ترین تعرفه‌ها در دنیاست.

بر اساس آمار منتشره، کاربران برای استفاده از اینترنت با سرعت بالا در آمریکا باید ماهانه حدود 15 دلار بپردازند در حالی که این رقم در سوئد 10 دلار و در ژاپن حدود یک دلار است.

و اما چند نکته...

1- منظور از اینترنت باند پهن در کشورهای دیگر سرعت حداقل یک مگابیت بر ثانیه است و البته این سرعت در ژاپن به یکصد مگابیت بر ثانیه )یعنی 5/12 مگابایت دانلود در ثانیه( می‌رسد و اخیرا هم خبر مربوط به یک پیرزن سوئدی که با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه )یعنی در کمتر از یک‌ششم ثانیه می‌تواند یک فیلم 700 مگابایتی را دانلود کند( به اینترنت متصل است، بازتاب وسیعی داشته است.

حال در کشورمان حداکثر پهنای باند خطوط پرسرعت برای کاربران خانگی 128 کیلوبیت بر ثانیه )یعنی 16 کیلوبایت دانلود در ثانیه( است و برای این پهنای باند هم حدود 20 هزار تومان در ماه می‌پردازند.

2- پایداری اتصال به اینترنت در کشورهای دیگر بسیار بالاست. در این کشورها اگر اتصالات دچار اختلال شوند، اتصالات پشتیبان جایگزین آنها می‌شوند و در بد‌ترین حالت سرویس‌دهنده‌ها در صورت قطعی ارتباط به مشترکان خسارت می‌پردازند.

در حال حاضر وضعیت ارتباط کاربران به اینترنت در کشورمان بر کسی پوشیده نیست و علل آن هم به ضعف بستر ارتباطی و کیفیت پایین سرویس‌دهی و عدم جوابگو بودن سرویس‌دهنده‌ها برمی‌گردد.

با یک مقایسه اجمالی اگر تعرفه خدمات اینترنت با باند پهن در آمریکا حدود 15 دلار است، این رقم در ایران در یک مقایسه نسبی حدود 1600 دلار آن هم با کیفیت ذکر شده، است.

منبع : روزنامه جهان صنعت

  • ۸۶/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">