ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدارهای بی فایده وزارت جوانان

| سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- مدیران وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در اظهار نظری واکنشی، دیرهنگام و بسیار تکراری، بار دیگر از مردم خواستند در کانال های تلگرامی و سایت های اینترنتی به دنبال همسر نگردند چرا که هیچ کدام از این سایت ها و کانال ها نه مجوز دارند و نه کارشان را بلدند.
این هشدار و اظهار نظر آن قدر کلیشه ای است که فقط در 22 روز نخست امسال، دو بار دیگر نیز تکرار شده و در سال گذشته نیز هر ماه وزارت ورزش و جوانان و البته دیگر نهادها مانند پلیس فتا و سازمان تبلیغات اسلامی، در مورد فعالیت غیرقانونی سایت های همسریابی هشدار داده اند.
این هشدارهای تکراری نه تنها جوانان مشتاق تشکیل خانواده را از مراجعه به آنها منصرف نکرده است که خود مسوولان وزارت ورزش و جوانان اذعان دارند یکی از این کانال ها، بیش از 20 هزار عضو دارد.
با وجود این اعتراف صادقانه و تکان دهنده، مسوولان وزارت جوانان، به هشدارهای بی فایده خود ادامه می دهند و هیچ قدمی در راه استفاده از فناوری برای تسهیل همسریابی جوانان بر نمی دارند. این در حالی است که در بسیاری از کشورها، سایت های همسریابی، البته با توجه به فرهنگ متفاوت آن کشور، فعال هستند و موفقیت هایی هم در این راه داشته اند و حداقل به عنوان یک روش مقبول برای یافتن همسر دلخواه و مناسب شناخته می شوند.
سامان دهی سایت های همسریابی کاری سخت و پردردسر است و قطعا زحمت آن از ارایه هر ماهه هشدارهای بی خاصیت بیشتر خواهد بود، اما عجیب است که وزارت ورزش و جوانان حتی ژست قدم برداشتن در راه سامان دهی این سایت ها را به خود هم نمی گیرد. جالب تر این که این وزارت خانه حتی به صورت جدی به دنبال بستن این سایت ها هم نیست و به مصاحبه با رسانه ها اکتفا می کند.
این در حالی است که به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد به دنبال گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در تسهیل ازدواج جوانان باشد. شاید دم دستی ترین کار ممکن، نوشتن پیوست فرهنگی و آیین نامه ضوابط فعالیت سایت های همسریابی است. سپس با توجه به این آیین نامه، به غربال سایت های همسریابی پرداخته و نسبت به آموزش آنها اقدام کند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">