ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار در مورد کلاهبرداری های اینترنتی

| يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به نقل از رییس پلیس آگاهی این استان در مورد کلاهبرداران اینترنتی هشدار داد.

به گزارش فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار صفوه‌الله امام‌وردی محمدی گفت: کلاهبرداریهای اینترنتی(‪ (PHISHING‬معمولا به وسیله نامه‌های الکترونیکی خاصی انجام می‌شوند که هدف آنها انتقال کاربر به وب سایتهای کاذب برای سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی وی است.

وی افزود: با استفاده از این حمله‌ها، کلاهبرداران اینترنتی می‌توانند رمزهای عبور، شماره حسابهای بانکی، نامهای کاربری، شماره کارتهای اعتباری و رمزهای مربوط به آن و نیز سایر اطلاعات حساس و مهم را برای سوء‌استفاده از هویت افراد و انجام جرایم دیگر سرقت کنند.

او گفت: این افراد با استفاده از نام، نشان و مشخصات واقعی شرکتها، سازمانها، بانکها و طراحی وب سایتهای کاملا مشابه با آنها، کاربران را با هدف سرقت اطلاعاتشان فریب می‌دهند.

وی به کاربران توصیه کرد که همه تبادلات اینترنتی‌اشان را در محیطی امن انجام دهند و افزود: هر گاه کاربران در صندوق پستی خود نامه‌هایی مبنی بر درخواست اطلاعات محرمانه خود را مشاهده کردند سریع آن را حذف کنند و اطمینان حاصل کنند که صفحه مورد بازدیدشان حتما به بانک یا مووسسه مالی مورد نظرشان تعلق دارد.

او از کاربران خواست هیچگاه از طریق فوق پیوندها(‪ (hyperlink‬به صفحه مورد نظر خود وارد نشوند و حتما آدرس کامل آن را وارد کنند.

وی با اشاره به این که کلاهبرداران اینترنتی به آسانی می‌توانند اطلاعات شخصی کامل و دقیق افراد را به دست آورند گفت:در صورت وارد شدن به بازی نامه‌های ناشناس اینترنتی، کاربران سعی کنند قبل از واریز کردن هرگونه وجهی به حساب آنها، مراتب را از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های مربوط به کشور فرستنده نامه پیگیری کنند.

  • ۸۶/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">