ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش علمی آموزشی بکارگیری فن‌آوری اطلاعات در کشاورزی روزشنبه در سمنان برگزار شد.
در این همایش یک روزه اهمیت به کارگیری ‪ ICT‬در کشاورزی در جهت توسعه این بخش توسط کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس مجتمع آموزشی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این همایش بر ضرورت توجه به قابلیتها، ظرفیت‌ها و محدودیتها در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بدون توجه به این مسایل تحقق شعار کشاورزی محور توسعه امکان پذیر نیست.

دکتر "نصرت‌ا... حسنی" افزود: گسترش سطح دانش و اطلاعات دست‌اندرکاران بخش تولید از عوامل مهم در توسعه بخش کشاورزی است و استفاده از ‪ ICT‬برای دست‌اندرکاران این بخش ضروری است.

وی گفت: فن‌آوری اطلاعات می‌تواند کشاورزان را در زمینه‌های مختلف هواشناسی ،امکان‌سنجی و نیازسنجی، بازارهای مصرف ملی و بین‌المللی، اطلاعات صادرات و واردات، ترکیب روشهای علمی و عملی و آموزش و ترویج یاری دهد.

مدیر اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های موسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این همایش با اشاره به پیشرفت استفاده از رایانه و اینترنت در کشاورزی جهان گفت: در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی کشاورزان برنامه‌ها و فعالیت‌های کشاورزی خود را با کمک رایانه و اینترنت انجام می‌دهند.

"حمیدرضا مختاری" استفاده از رایانه و اینترنت برای بازاریابی محصولات کشاورزی را یکی از این فعالیتها بیان کرد و گفت: بازاریابی از طریق اینترنت مشکل واسطه‌ها را نیز حذف می‌کند.

وی تاکید کرد: آشنایی دست‌اندرکاران کشاورزی کشور با رایانه و اینترنت و بکارگیری فن‌آوری اطلاعات در بهره‌وری از کشاورزی تحول ایجاد می‌کند.

وی همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: کارگاههای آموزشی بکارگیری فن‌آوری اطلاعات در کشاورزی علاوه بر سمنان تاکنون در استان مازندران نیز برگزار شده است.

به گفته وی، این طرح در سایر استانها نیز اجرا و مهندسان و نیروی انسانی شاغل در این بخش با اصول بکارگیری ‪ ICT‬در کشاورزی آشنا خواهند شد.

مدیراطلاع رسانی و کتابخانه‌های موسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سه طرح تحقیقاتی نیز در ارتباط با کاربرد فن‌آوری اطلاعات در کشاورزی در دست اجراست.

در این همایش ‪ ۲۰۰‬نفر از مهندسان و دست‌اندرکاران کشاورزی استان سمنان شرکت داشتند.

  • ۸۴/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">