ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاران سیستم و ایجاد بزرگترین واحد R&D منطقه

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

جلسه مجمع عمومی شرکت همکاران سیستم با حضور 102 نفر از سهام‌داران این شرکت که در مجموع نزدیک به 97 درصد سهم را در اختیار داشتند، برگزار شد.

در این جلسه که اعضای هیات مدیره، بازرس و تعدادی از مشاوران شرکت حضور داشتند، صورت‌های مالی به تصویب رسید و مقرر شد تا چهل میلیارد ریال از محل سود سال 86 شرکت صرف سرمایه‌گذاری مجدد در شرکت شود.

شهریار رحیمی مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت مالی و مدیریتی شرکت ارائه کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت همکاران سیستم ، سال 1386 که مقارن با بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت بود، سالی درخشان برای مشتریان، کارکنان و نیز سهام‌داران بوده است.

شهریار رحیمی با اشاره به موفقیت شرکت در رسیدن به اهداف مالی در این سال و رشد درآمد شرکت به میزان 44 درصد و افزایش 48 درصدی سود افزود:" سودآوری سال قبل بالاتر از برآوردهای اولیه بود و ظرفیت‌های ایجاد شده نوید بخش قابلیت سوددهی بیشتر در آینده است."
رضایت مشتریان، سهام‌داران و کارکنان

شرکت همکاران سیستم طی پنج سال اخیر ضمن توسعه اساسی اندازه‌های اقتصادی خود، به سمت سوددهی بیشتر به جامعه و همچنین سهام‌داران خود گام برداشته است.

در گزارشی که در این جلسه از سوی هیات مدیره به مجمع عمومی ارائه شد آمده است :" در این سال استحکام در بازار و افزایش اعتبار نام همکاران سیستم، توجه به مدل صنعت محوری برای گروه مشتریان در پناه‌های تهران و موفقیت بیشتر مشتریان دولتی در استقرار راه‌کارهای نرم‌افزاری، توسعه کاربرد سرویس لحظه ای برای ارائه سرویس به مشتریان و موفقیت بیشتر شرکت های استانی در تغییر اساسی سهم کسب و کار از جمله دستاوردهای همکاران سیستم بود. همچنین کمک به استقرار چهارشرکت تحت لیسانس جدید و افزایش میزان استقرار پروژه‌ها به میزان 47 درصد نیز جزو عملکرد همین سال بود.

راه اندازی نخستین مرکز تحقیق و توسعه

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیات مدیره شرکت برگزار شد. محمود نظاری در پاسخ به پرسشی درباره ورود این شرکت به بورس گفت: "همکاران سیستم در سال 1384 در هیات پذیرش بورس تهران پذیرفته شد و قرار بود تا پایان همان سال با تکمیل فرم‌های اطلاعاتی مربوطه مراحل درج نام شرکت در تابلو را طی نماید. اما به دلیل تغییرات اساسی که در مدیریت و آیین‌نامه‌های بورس به وجود آمد، این بحث هم‌چنان در دست بررسی است. به گفته محمود نظاری بورس باید متوجه وضعیت رو به رشد همکاران سیستم در بازار فناوری اطلاعات ایران شود و نقش همکاران سیستم را به عنوان پیشروی این بازار در بخش خصوصی درک نماید.

محمود نظاری همچنین با اشاره به تمرکز و تقویت مرکز تحقیق و توسعه نرم‌افزار در سال جاری در این شرکت گفت:" این نخستین مرکز تحقیق و توسعه (R&D)نرم‌افزار در این سطح در منطقه است.

وی افزود:" شرکت همکاران در صدد راه اندازی دفتر دوبی یا ترکیه برای حضور در بازارهای منطقه است و به این منظور برنامه‌های تدوین‌شده‌ای طی ماه‌های آینده به اجرا درمی‌آید.

همچنین شهریار رحیمی مدیرعامل شرکت نیز در پاسخ به پرسشی درباره گسترش شرکت‌های استانی همکاران سیستم گفت:" هم اکنون ما در 15 استان کشور شرکت داریم و با توجه به رشد قابل توجه این شرکت‌ها طی سال 86 پیش‌بینی می‌کنیم به زودی در سایر استان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کنیم."

همچنین مهدی انصاریان عضو هیات مدیره شرکت همکاران سیستم نیز در پاسخ به پرسشی درباره معافیت مالیاتی شرکت‌های نرم‌افزاری گفت: "در زمینه احقاق حق شرکت در استفاده از فرصت‌های قوانین مالیاتی مربوط به شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات که همکاران سیستم در ایجاد آن نقش تعیین کننده‌ای داشته است، موفق به اخذ نظرات مثبت و روشن وزارت صنایع به عنوان متولی صنعت و نیز معاونت ریاست جمهوری شده‌ایم."

در پایان این جلسه صورت‌های مالی همکاران سیستم با 100 درصد آرا به تصویب رسید. همچنین مجمع عمومی ضمن انتخاب بازرس و حسابرس، روزنامه دنیای اقتصاد را برای درج آگهی‌های مجمع انتخاب کرد.

گفتنی است در سال جاری، در ادامه طرح مشارکت کارکنان در مالکیت سهام شرکت، واگذاری سهام به مدیران و کارشناسان صورت گرفته‌است و به 195 نفر از همکاران در تمامی شرکت‌های زیرمجموعه و تحت لیسانس سهم با قیمت ترجیحی واگذار گردید. پس از این افزایش، تعداد سهام‌داران شرکت به 396 رسیده است.

  • ۸۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">