ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاری انگلیس با آمریکا در اتهام‌پراکنی سایبری

| دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

پس‌ازآن که آمریکا کره شمالی را به حمله هکری به سامانه‌های مالی متهم کرد، انگلستان نیز ضمن تأیید این موضوع برخی کشورها را به حمله سایبری برای دستیابی به تحقیقات واکسن کرونا متهم کرد.

سیاران مارتین (Ciaran Martin)، رئیس مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، اخیراً مدعی شده مجرمان سایبری و چندین کشور با استفاده از ویروس‌های رایانه‌ای، تحقیقات دانشگاهی و اسرار دولتی را به سرقت می‌برند. وی همچنین افزود این کشورها با استخدام هکرها و از طریق دسترسی به سیستم افراد سرشناس تلاش می‌کنند به‌صورت پنهانی ایمیل این افراد را سرقت کرده یا تحرکات آن‌ها را ردیابی کنند.

مارتین 45 ساله در ادامه اظهار داشت:سلاح‌های سایبری که برای منافع مالی استفاده می‌شوند ممکن است غیرقابل‌کنترل شده و ناخواسته به شرکت‌ها یا خدمات عمومی سرایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:آنچه شب‌ها مرا بیدار نگه می‌دارد، آسیب‌های احتمالی ناشی از حملات سایبری دسته اول هستند که مجرمان در اثر استفاده از ابزارهای سایبری و عدم کنترل این ابزارها می‌توانند به بار بیاورند. احتمالاً اصلی‌ترین دلیل حملات به اصلاح دسته اول ویروس غیرقابل‌کنترلی است که به‌طور تصادفی توسط هکرها منتشر می‌شود و ناخواسته شرکت‌ها و خدمات عمومی را دچار اختلال می‌کند.

سیاران مارتین مدعی شد کشورهایی نظیر روسیه و چین در حال افزایش جنگ سایبری هستند تا از این طریق کشورهای غربی را تضعیف کرده و اطلاعات این کشورها را به سرقت ببرند. وی به‌عنوان نمونه گفت، روسیه قصد داشت با نفوذ به دانشگاه آکسفورد تحقیقات واکسن کرونا را به سرقت ببرد.

او در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت:هکرهای روسی انگلستان را در جبهه‌های مختلف هدف حمله سایبری قرار داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به زیرساخت‌های ملی، تحقیقات پزشکی و فرآیندهای دموکراتیک انگلیس و متحدانش اشاره کرد.

مارتین در مورد کشور چین نیز مدعی شد، هکرهای چینی همچنان به دنبال مزیت اقتصادی از طریق سرقت گسترده مالکیت معنوی هستند و در حال حاضر به‌شدت دنبال این هستند که کنترل فناوری‌های راهبردی را به دست‌گیرند.

این مسئول اجرایی انگلستان در ادامه اتهام‌پراکنی‌های خود، از ایران به‌عنوان کشوری یادکرد که با بهره‌گیری از صدها متخصص کامپیوتر در سامانه‌های آنلاین دیگر کشورها تداخل ایجاد می‌کند. او مدعی شد، هکرهای ایرانی اشتیاق زیادی به مجموعه داده‌های بزرگ دارند تا از این طریق افراد موردعلاقه خود را ردیابی و خدمات کشورها را در زمان وقوع تنش مختل کنند.

او در انتها کره شمالی را هم بی‌نصیب نگذاشت و مدعی شد، هکرهای این کشور نیز با حمله به سامانه‌های مالی در حال سرقت پول برای رژیم پیونگ‌یانگ هستند.

وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن تکذیب این اتهام‌پراکنی‌ها از آمریکا به‌عنوان مغز متفکر جرائم سایبری یادکرده است.

 

آمریکا مغز متفکر جرائم سایبری
وزارت امور خارجه کره شمالی هرگونه فعالیت مجرمانه سایبری توسط این کشور را تکذیب و امریکا را مغز متفکر جرائم سایبری معرفی کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی در پاسخ به گزارش امریکا مبنی بر این‌که پیونگ‌یانگ مسئول حملات هکری اخیر به بانک‌ها است، اعلام کرد امریکا مغز متفکر جرائم سایبری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در وب‌سایت این وزارت خانه طی اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط این رژیم با فعالیت‌های مجرمانه سایبری را رد و اعلام کرد، این شایعاتِ مزخرفِ ایالت متحده صحت ندارد.

وزارت خزانه‌داری و سه اداره آمریکایی ازجمله پلیس فدرال پیشتر در اطلاعیه‌ای هشدار داده بودند هکرهایی که به نظر باکره شمالی در ارتباط هستند، سعی دارند در چند کشور به خودپردازها حمله کرده و به‌صورت غیرقانونی پول جابجا کنند. طبق ادعای اداره امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا، گروه (BeagleBoyz) کره شمالی مسئول این حملات بوده است.

نهادهای آمریکایی در اطلاعیه یادشده مدعی شدند، چنین فعالیت‌های غیرقانونی درﺁمد قابل‌توجهی دارد و می‌تواند در ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی، مورداستفاده قرار گیرد.

کره شمالی در پاسخ گفت، موضع ثابت ما این است که با هر شکلی از فعالیت‌های مجرمانه در فضای سایبری مبارزه کنیم و با سازوکارهای قانونی و یکپارچه از هرگونه جرم سایبری جلوگیری کرده و این‌گونه جرائم را در داخل کشور ریشه‌کن کنیم.

پیونگ‌یانگ واشنگتن را ریاکار دانسته و گفت، امریکا بزرگ‌ترین نیروی جنگ سایبری جهان را دارد و با سوءاستفاده از اینترنت علیه دیگر کشورها جنگ سایبری نامحدود راه می‌اندازد. کره شمالی همچنین با اشاره به اظهارات ادوارد اسنودن (Edward Snowden) خاطرنشان کرد، طرح نظارت بر اینترنت امریکا که منشور (Prism) نام دارد، خود تأییدی بر فعالیت‌های مجرمانه امریکا است.

وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین در اطلاعیه خود اظهار داشت، امروزه مؤسسه‌های بانکی چندین کشور در اثر حملات سایبری گسترده متحمل خسارات سنگینی شده‌اند و ازآنجاکه امریکا دچار بحران اقتصادی شدید شده، باید به این کشور شک کرد.

منبع:سایبربان

  • ۹۹/۰۶/۱۰

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">