ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاری شورای امنیت سایبری امارات با مایکروسافت

| شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی با مایکروسافت با هدف افزایش قابلیت‌های امنیت سایبری و ارتقای تبادل اطلاعات مشارکت می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی (CSC UAE) و مایکروسافت یک یادداشت تفاهم (MoU) برای تقویت همکاری در زمینه امنیت سایبری امضا کردند. این تفاهم‌نامه چارچوبی را برای 2 طرف در راستای همکاری در جهت ایجاد یک جامعه اطلاعاتی جهانی امن ترسیم می‌کند.

در مورد تفاهم‌نامه، محمد حمد الکویتی (Mohammed Hamad Al-Kuwaiti)، رئیس شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی، از پیوستن مایکروسافت به تلاش‌های این شورا برای ایجاد یک جامعه اطلاعاتی امن و جهانی ابراز خرسندی کرد. وی توضیح داد که این تفاهم‌نامه گام مهمی در جهت ایجاد یک چارچوب امنیت سایبری قوی است که از زیرساخت‌های حیاتی محافظت و از تهدیدات سایبری جلوگیری می‌کند.

محمد الکویتی تصریح کرد که فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) دریچه‌های جدیدی از فرصت‌ها را برای توسعه اجتماعی-اقتصادی گشوده‌اند، اما انواع جدیدی از تهدیدات مانند جرایم سایبری، جاسوسی سایبری و تروریسم سایبری را نیز معرفی کرده‌اند. وی افزود که این تهدیدها به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند و نیاز به واکنش هماهنگ از سوی همه ذینفعان دارند.

نعیم یازبک (Naim Yazbeck)، مدیر کل مایکروسافت در امارات متحده عربی اظهار داشت : «در چند سال گذشته، سازمان‌ها در سراسر منطقه تغییرات قابل‌توجهی در راهبرد امنیت سایبری خود ایجاد کرده‌اند تا تعداد فزاینده‌ای از کاربرانی که نیاز به دسترسی به داده‌ها و برنامه‌های حیاتی ماموریت دارند، تطبیق دهند. این امر منجر به موج جدیدی از تهدیدات شده که سازمان‌ها را در سراسر صنایع مورد هدف قرار می‌دهد. ما متعهد به همکاری با شورای امنیت سایبری امارات برای افزایش قابلیت‌های امنیت سایبری در سراسر امارات و به اشتراک‌گذاری دانش برای کمک به جلوگیری از تهدیدات سایبری هستیم. این تفاهم‌نامه گواهی بر تعهد ما به ترویج جامعه اطلاعاتی جهانی ایمن به شمار می‌رود.»

طبق مفاد این تفاهم‌نامه، مایکروسافت و شورای امنیت سایبری امارات با توجه ویژه به همکاری ملی، بازدارندگی، پیشگیری و پاسخ به حملات سایبری، همکاری و تبادل اطلاعات را در زمینه‌های مرتبط با امنیت سایبری انجام خواهند داد. کارشناسان معتقدند که 2 طرف همچنین با هدف ارتقای آگاهی‌سازی از طریق برنامه‌های آموزشی و همچنین بررسی مبادلات تجاری و اقتصادی برای امنیت سایبری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

انتظار می‌رود که این قرارداد همکاری بیشتر بین شورای امنیت سایبری امارات و مایکروسافت را در زمینه امنیت سایبری تقویت و تبادل بهترین تجربیات و تخصص را برای پیشگیری و پاسخ به تهدیدات سایبری ترویج کند.

  • ۰۲/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">