ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هم اینترنت اختلال دارد هم تلگرام

| شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

اگرچه در روزهای گذشته وجود اختلال در اینترنت از سوی برخی رسانه‌ها پیگیری شده و مسوول مستقیم اینترنت کشور یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت در روالی همیشگی این اختلال‌ها را تکذیب می‌کند، اما این روزها کمتر کاربری را حداقل در تهران می‌توان یافت که با اختلال‌های عجیب در اینترنت مواجه نشده باشد.

به گزارش آی‌تی‌آنالیز، حدود 10 روزی از اعلام پراکنده اختلال در دسترسی به اینترنت از سوی کاربران می‌گذرد و از دو روز قبل این اختلال‌ها از سوی بخش بیشتری از کاربران احساس می‌شود.

وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت اصولا کندی و هرگونه مشکل در اینترنت را تکذیب می‌کنند و از این رو مشخص نیست چه نهادی باید پاسخ‌گوی دلایل مشکلات مذکور باشد.

اما وزارت ارتباطات چه تکذیب کند چه نکند، واقعیت آن است که هم اینترنت دچار کندی و اختلال است و هم تلگرام با قطع و وصل‌های عجیب مواجه است.

از جمله مشکلات جدید اینترنت ایران می‌توان به عدم باز شدن برخی سایت‌ها در حالیکه برخی دیگر به راحتی باز می‌شوند اشاره کرد، که علت آن مشخص نیست.

برخی کاربران نیز مدعی هستند که برخی اختلال‌ها در زمان استفاده از فیلترشکن مشاهده نمی‌شود.

در همین رابطه سایت خبرآنلاین نیز گزارش داده بر اساس نقشه آنلاین از دان شدن اپلیکیشن تلگرام، ظاهراً مشکل بین‌المللی به وجود آمده و برخی کاربران ایرانی در برخی نقاط کشور ، از صبح امروز شنبه مورخه 12 دی‌ماه 1394 دائم قطع و وصل می‌شوند.

در این نقشه ایران جزو مناطق عمده قطعی گزارش‌شده و عمان، بخش‌هایی از اروپای مرکزی و همچنین کالیفرنیا دچار مشکل فنی شده‌اند.

در همین حال کاربران با توئیت به مدیران تلگرام از آن‌ها خواسته‌اند تا این مشکل هر چه زودتر رفع شود.

این روزها و در آغاز سال نوی میلادی معمولاً اغلب مردم در حال سپری کردن اوقات فراغت خود دران سوی مرزها هستند و این مشکلات معمولاً با کندی رفع می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">