ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوشمندسازی تمام مدارس کشور تا سال 93

| يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۰، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طبق قانون طرح هوشمندسازی مدارس تا سه سال دیگر در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در دنیای امروز همه امور به سوی الکترونیکی شدن پیش می‌روند و در دوره‌ای که دیگر نه تنها کارت‌ها بلکه جنبه‌های دیگر زندگی از جمله اینترنت نیز هوشمند شده‌اند، طبیعی است که مدارس به عنوان محل درس و تحصیل مهندسان و پزشکان و معلمان و به طورکلی پدران و مادران آینده نیز از قافله هوشمندسازی عقب نمانده و در دنیای الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات جایی برای خود باز کنند.

در همین راستا، ظهر امروز مراسم بهره‌ برداری از طرح مدارس هوشمند در آبادان در مدرسه راهنمایی پسرانه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برگزار شد، در حاشیه این مراسم، گفت‌وگوی کوتاهی را با محمد حسین ترابی‌زاده معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص وضعیت مدارس و هوشمند سازی آنها انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:
* فارس: برای مدارسی که دانش‌آموزان آنها در کانکس مشغول به تحصیل هستند برنامه‌ای دارید؟

* ترابی‌زاده: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 131 هزار کلاس درس در کشور باید تخریب و بازسازی شده و تعداد 126 هزار کلاس هم مقاوم‌سازی شوند، در مدت اجرای این طرح تا به حال کار تخریب و بازسازی حدود 48 هزار کلاس درس انجام شده و 20 هزار کلاس نیز مقاوم‌سازی شده‌اند، در مدت زمان سه ساله‌ای که از اجرای این طرح باقی مانده همه 131 هزار کلاس درس باید تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی شوند.

اما درمورد مدارسی که به صورت کانکس هستند، امسال یک سال استثنایی برای آموزش و پرورش بود زیرا جهت‌گیری این وزارت به سوی یک نوبته کردن مدارس است، تمام مدارسی که با اضافه کردن یک یا دو کانکس امکان تبدیل از یک نوبته به دو نوبته را داشتند این اتفاق به‌طور موقت برای آنها رخ داده تا بتوانیم از تمام ظرفیت زمانی مدارس برای حداکثر ماندگاری دانش‌آموزان در مدرسه استفاده کنیم. و قطعا در مدت سه سالی که از اجرای این طرح باقی مانده همه مدارس غیراستاندارد تبدیل به مدارس استاندارد و مستحکم خواهند شد.
* فارس: در خصوص مدارسی که در حال حاضر دو یا سه نوبته هستند وضع به چه صورت است؟

* ترابی‌زاده: ما در حال حاضر در هیچ کجای کشور مدارس سه نوبته نداریم و در حدود 60هزار مدرسه در سطح کشور یک نوبته و مابقی دو نوبته هستند، اما برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش به سوی یک نوبته شدن کل مدارس کشور است و طبق اهدافی که ترسیم شده در مدت سه سال باید این اتفاق رخ دهد.
* فارس: وضعیت مدارس استان خوزستان را چگونه دیدید؟

* ترابی‌زاده: استان خوزستان وضعیتی متفاوت با سایر استان‌ها دارد. حدود 4 هزار کلاس تخریبی در این استان است که در مدت اجرای طرح حدود 2 هزار کلاس تخریب و بازسازی شدند و عملیات بازسازی مابقی هم باید تا مدت اتمام طرح اجرا شود.
* فارس: فکر می‌کنید تا چه زمانی تمام مدارس کشور به وضعیت مطلوب می‌رسند؟

* ترابی‌زاده: تعریف ما از مدرسه مطلوب یک تعریف کیفی و کمی است، بحث کمیت همین آماری است که گفتم و ما باید در مدت سه سال تمام عقب‌ماندگی‌های موجود در خصوص مدارس کشور را جبران کنیم، امام تحول کیفی مدارس نیاز به زمان دارد تا بتوانیم متناسب با دانش روز پیش برویم، این اتفاق بسیار ارزشمندی که تحت عنوان هوشمندسازی مدارس رخ داد، مسیری است که باید تداوم یابد و در کنار آن باید تعریف جدید از مدارس ارائه دهیم. ما درحال حاضر در تمام مدارسی که ساخته می‌شوند چنانچه زمین مناسب موجود باشد یک سالن ورزشی نیز در آن مدرسه احداث می‌کنیم. علاوه بر آن کارگاه و آزمایشگاه نیز از نیازهای کیفی مدارس هستند. این تحولات همان تحولات کیفی هستند که باید در مدارس اتفاق بیفتد.
* فارس: برخی از مدارس با وجود اینکه جزو بناهای تاریخی هستند اما هنوز برای برگزاری کلاس‌های درس مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آنها چه برنامه‌ای دارید؟

* ترابی‌زاده: با هماهنگی‌هایی که با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام داده‌ایم مقرر شد عملیات مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی برای مدارس تاریخی انجام شود که در استان خوزستان و از جمله شهرستان آبادان نیز برای آن‌دسته از مدارس که چنین وضعیتی دارند این عملیات اجرا خواهد شد.
* فارس: چه میزان از مدارس کشور تاکنون هوشمندسازی شده‌اند؟

* ترابی‌زاده: این کار به تازگی شروع شده و شخصیت هوشمندسازی به تازگی در مدارس شکل‌ گرفته‌است، ولی در مدت سه سال اجرای این طرح همه مدارس باید هوشمند شوند.

  • ۹۰/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">