ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوش مصنوعی از اختراع اینترنت هم مهم‌تر است

| سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

ساندار پیچای در مصاحبه ای جدید به موضوعات مختلفی از جمله تهدید اینترنت آزاد، مهم ترین فناوری های ۲۵ سال آینده پرداخت و اشاره کرد هوش مصنوعی حتی از اختراع اینترنت نیز تاثیرگذارتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل در مصاحبه جدید خود هشدار داده در کشورهای مختلف اینترنت آزاد با تهدیدهایی روبرو است. به گفته او بسیاری از کشورها سعی دارند جریان اطلاعات را محدود کنند.

او همچنین در این مصاحبه به چالش‌های مختلف مانند مالیات، حریم خصوصی و اطلاعات نیز اشاره کرد. به گفته پیچای هوش مصنوعی اختراعی بسیار تأثیرگذار تر از آتش، برق یا حتی اینترنت است.

پیچای به عنوان رئیس گوگل و آلفابت رهبری شرکت‌ها و محصولات مختلفی مانند فیت بیت، دیپ مایند و غیره را برعهده دارد. او فقط در گوگل بر سرویس‌های جی میل، گوگل کروم، گوگل مپس، گوگل ارث، سیستم عامل اندروید و غیره نظارت دارد.

به گفته مدیر ارشد اجرایی این شرکت، طی ۲۵ سال آینده دو تحول جهان را دگرگون می‌کنند که یکی از آنها هوش مصنوعی و دیگری رایانشی کوانتومی است. او در این باره می‌گوید: به نظرم این دو عمیق‌ترین فناوری‌هایی هستند که انسان توسعه داده است.

بخش دیگری از مصاحبه بی بی سی با پیچای به وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ فناوری مربوط بود. گوگل به مدت چند سال مبالغی کلان به حسابرس‌ها و وکلا پرداخت کرد تا به طور قانونی مالیات این شرکت را کاهش دهند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ میلادی گوگل بیش از ۲۰ میلیارد دلار را از طریق یک شرکت هلندی به برمودا منتقل کرد.

پیچای در پاسخ به سوالی در این باره گفت که گوگل دیگر از چنین طرحی استفاده نمی‌کند و اکنون یکی از بزرگترین مالیات دهندگان جهان به حساب می‌آید. به گفته او این شرکت فناوری از قوانین مالیاتی در تمام کشورهای محل فعالیت خود پیروی می‌کند.

این درحالی است که او در خصوص تعیین حداقل مالیات شرکتی ۱۵ درصد در سراسر جهان گفت که مشتاق گفتگو در این باره است.

دیگر موضوعات مهم پیشروی گوگل، چالش ادامه دار و فزاینده تحقیقات درباره اطلاعات، حریم خصوصی کاربران و قدرت انحصاری این شرکت در بازار جستجو و غیر هستند.

پیچای در خصوص گفت: گوگل یک محصول آزاد است و کاربران می‌توانند از محصولات دیگر نیز استفاده کنند.

این درحالی است که مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک نیز در بحث قدرت انحصاری در بازار به همین مورد اشاره کرده بود.

  • ۰۰/۰۴/۲۲

هوش مصنوعی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">