ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مارک زوکربرگ از آن دست مدیرانی است که همانند بیل گیتس ترک تحصیل کرده و به نوعی به سوال همیشگی «علم بهتر است یا ثروت» جواب داده است. زوکربرگ سال ۲۰۰۶ میلادی تحصیل در دانشگاه را ترک کرد و پس از طراحی و راه اندازی فیس بوک به ثروتی بیش از ۶۲ میلیارد دلار دست یافت. او پس از گذشت 12 سال از ترک تحصیلش در دانشگاه هاروارد، از سوی این دانشگاه موفق به دریافت دکترای افتخاری شده اما هکرها قبل از اهدای دکترا به وی روزنامه این دانشگاه را هک کردند و به تمسخر زوکربرگ پرداختند.
BusinessInsider- زوکربرگ سال 2002 در گروه روانشناسی دانشگاه هاروارد تحصیلات خود را شروع کرد و در سال 2004، به همراه دوستان خود کریس هیوز و داستین مسکوویتز، ایده راه اندازی شبکه اجتماعی فیس بوک را دنبال کرد. وی پس از پایان سال دوم، برای تمرکز بر گسترش شبکه اجتماعی فیس بوک دانشگاه را ترک کرد. اما پس از اینکه هاروارد اعلام کرد که به او دکترای افتخاری حقوق می دهد، در صفحه رسمی خود در فیس بوکش نوشت: «مادر! همیشه به شما گفته بودم که دوباره به دانشگاه هاروارد باز می گردم و مدرک خود را دریافت می کنم».  

اما چند ساعت قبل از شروع مراسم اهدای دکترای افتخاری به زوکربرگ، یک هکر کنترل سایت روزنامه دانشجویی «The Harvard Crimson» را به دست گرفت و تصاویر و مطالب تمسخرآمیزی علیه زوکربرگ منتشر کرد. صفحه اصلی این روزنامه 144 ساله حالا به حالت عادی بازگشته که نشان می دهد حرکت مذکور، توسط شخصی خارج از مجموعه و بدون مجوز انجام شده است.

درک چوی (Derek K. Choi)، سردبیر روزنامه پس از اتفاقات این مراسم اعلام کرد: «امروز تغییراتی در وب سایت هاروارد کریمزون به دست یک کاربر غیرمجاز داده شد. ما در حال رفع رخنه هستیم و از بابت ناراحتی که برای کاربران به وجود آمده، متاسفیم. در ضمن تلاش می کنیم ادامه جشن را پوشش دهیم.» این اتفاق در نوع خود بسیار جالب است؛ چراکه زوکربرگ در دوران دانشجویی خود حساب ایمیل دو تن از نویسندگان همین روزنامه را برای دستیابی به اطلاعات مربوط به دعوای حقوقی خود با شبکه اجتماعی رقیب به نام «ConnectU» هک کرده بود. 

  • ۹۶/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">